سرویس: سیاسی
کد خبر: 50886
|
08:45 - 1399/11/29
نسخه چاپی

قدردانی افغانستان از کمک های ایران در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه

قدردانی افغانستان از کمک های ایران در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه
معاون وزیر خارجه افغانستان در نشست مشورت های سیاسی ایران و افغانستان که مجازی برگزار شد، از مساعدت‌های به موقع و موثر دولت و سازمان های ایرانی در آتش سوزی اخیر اسلام قلعه قدردانی کرد.

به گزارشايلام بيدار، معاونان سیاسی وزرای خارجه ایران و افعانستان عصر سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس آخرین تحولات مربوط به موضوعات مرتبط در روابط دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست مجازی با ابراز مراتب همدردی مردم ایران با مردم افغانستان در پی آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه گفت: در حادثه ای که رخ داد خود را در کنار شما می دانیم. 

* قدردانی از مساعدت های ایران

 «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این نشست مجازی از مساعدت‌های به موقع و موثر دولت و سازمان های  ایرانی در آتش سوزی اخیر اسلام قلعه افغانستان قدردانی کرد.

بررسی موضوعات مورد علاقه در گسترش روابط دوجانبه و همکاریهای منطقه ای از جمله مباحث این نشست بود.

به گزارش فارس، «سعید خطیب زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه (۲۷ بهمن ماه) درباره آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه بیان کرد: از همان لحظه اول نگاه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح کمک به مهار این آتش سوزی بود و تصمیم گرفته شد که بلافاصله مرزهای ایران باز شود که اگر چنین نمی‌شد خسارت‌ها بیشتر بود. نماینده‌های ویژه ما بلافاصله به مرز رفتند. از شهرهای اطراف کمک‌های جدی در حوزه امدادرسانی و ماشین‌های مهار آتش اعزام شد.

خطیب‌زاده با بیان اینکه هیچ گزارش مبنی بر خسارت جانی اتباع ایرانی نداشتیم افزود: ابعاد خسارت‌ها حتی در حوزه افغانستان هنوز کاملا روشن نیست.جای شکر دارد که با همکاری دوستان در افغانستان توانستیم با کمترین خسارت‌ها در آن ابعاد فاجعه، این آتش سوزی را مهار کنیم و با همه خانواده‌های افغانستانی که در این حادثه خسارت دیده‌اند ابراز همدردی می‌کنیم و همچنان مجاری ارتباطی را با دوستان در افغانستان داریم که این موضوع هر چه سریع‌تر فیصله یابد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد