سرویس: سیاسی
کد خبر: 50856
|
09:34 - 1399/11/28
نسخه چاپی

رئیس‌جمهور عراق:

حمله به اربیل، اقدام تروریستی بود

حمله به اربیل، اقدام تروریستی بود
رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان عراق با تروریستی خواندن عملیات راکتی علیه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، خواستار افزیش تلاش‌ها برای مقابله با اینگونه اقدامات و عاملان آن شدند.

به گزارشايلام بيدار، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق بامداد سه‌شنبه به حمله راکتی علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل واکنش نشان داد.

صالح در صفحه توئیتر خود نوشت: «هدف قرار دادن اربیل، که منجر به تلفات شد، نمایانگر تنش‌زایی خطرناک و اقدام تروریستی مجرمانه است که تلاش‌های ما برای حفاظت از امنیت کشورمان و ایمنی شهروندان را هدف قرار داده است».

وی در ادامه توضیح داد: «ما چاره‌ای نداریم جز اینکه تلاش‌هایمان برای ریشه‌کن کردن نیروهای تروریسم و اقدامات برای به آشوب کشاندن کشور را به‌شدت تقویت کنیم».

رئیس‌جمهور عراق در پایان این اظهارات تهدیدآمیز خود، افزود: «این نبرد دولت و حاکمیت با تروریسم و بی‌قانونی است».

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز با تروریستی خواندن عملیات راکتی علیه پایگاه اشغالگران آمریکایی در اربیل، آن را محکوم کرد.

الحلبوسی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما حمله تروریستی که اربیلِ امن را هدف گرفت، محکوم می‌کنیم. این اقدام تروریستی مجرمانه نمایانگر تنش‌زایی خطرناک و هدف قرار داده شدن امنیت کشور است».

وی ادامه داد: «همه باید برای حفظ ثبات و حاکمیت عراق همکاری کرده و مجازات حداکثری بر هرکسی که به امنیت وطن و شهروندانمان دست‌اندازی می‌کند، اعمال شود».

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز از تماس تلفنی خود با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره این حمله خبر داد.

بارزانی در صفحه توئیتر خود نوشت که در تماس تلفنی با بلینکن، برای همکاری نزدیک جهت تحقیق برای شناسایی عاملان این حمله توافق کرده است.

پیش از این، گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

این گروه توضیح داد که با ۲۴ فروند موشک، پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل را هدف قرار داده و وعده داد که عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه بود که منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه را که نیروهای تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق خبر داد که در جریان حمله راکتی به پایگاه آمریکا در اربیل، یک نظامی آمریکایی مجروح شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد