سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50826
|
16:18 - 1399/11/27
نسخه چاپی

مدیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد ایلام خبر داد؛

ارسال ۱۷۰ اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا در استان ایلام

ارسال ۱۷۰ اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا در استان ایلام
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ارسال ۱۷۰ اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا در استان ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام علی چراغی پور در مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: سوگواره ملی علمدار کربلا امروز به عنوان یک برنامه محوری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با نام ایلام و عتبات عالیات شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان سوگواره تا پایان مهلت ارسال اثر بیش از ۱۷۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره از استان‌های مختلف کشور ارسال شد، تصریح کرد: هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در ۳ بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی برگزار شده است.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه از ۱۱ استان کشور شامل استان‌های کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، ایلام، لرستان، اردبیل، خوزستان، همدان کهگیلویه و بوشهر به این سوگواره اثر ارسال شده بود، افزود: سوگواره ملی علمدار کربلا هر ساله با حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و روابط عمومی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سوگواره ملی علمدار کربلا در سال‌های گذشته به میزبانی استان ایلام همزمان با اربعین حسینی و با حضور میهمانانی از حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع)، شاعران و مداحان کشوری و استان و مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شد و امسال باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا این مراسم در موعد مقرر و ایام اربعین حسینی سال جاری، برگزار نشد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد