سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50805
|
08:13 - 1399/11/27
نسخه چاپی

دومین استان نفت خیز کشور قربانی سیاست های نادرست وزارت نفت؛

تبعیض های شیخ الوزرا تمامی ندارد/انتقال ثروت های نفتی ایلام به استان همجوار

تبعیض های شیخ الوزرا تمامی ندارد/انتقال ثروت های نفتی ایلام به استان همجوار
استان ایلام یکی از استان هایی است که با وجود داشتن پتانسیل ها واستعدادهای خوب در زمینه نفت وگاز اما از مزایای آن بی نصیب مانده است وزمان آن رسیده تا ایلام هم سهمی از منابع خدادادی را داشته باشد.

به گزارشايلام بيدار، نفت وگاز دو ثروت خدادادی کشورمان هست که سهم زیادی در توسعه وآبادانی ایران اسلامی داشته است و می توان از آن به عنوان یکی از اقدامات درخشان انقلاب اسلامی یاد کرد که نیروگاهها ، پتروشیمی ، پالایشگاهها توسعه یافتند واز خام فروشی نفت جلوگیری شد.

نکته قابل تامل سهم توسعه استان های مختلف از منابع نفت وگاز هست که به علت برخی اقدامات استان هایی هستند که با وجود داشتن منابع نفت وگاز از این ثروت خدادادی بی نصیب هستند.

استان ایلام یکی از استان هایی است که با وجود داشتن پتانسیل ها واستعدادهای خوب در زمینه نفت وگاز اما از مزایای آن بی نصیب مانده است وزمان آن رسیده تا ایلام هم سهمی از منابع خدادادی را داشته باشد.

طی روزهای اخیر حواشی در خصوص الحاق منطقه باباگیرایوان در فضای مجازی به وجود آمد که واکنش کاربران را به همراه داشته است.

ایلام از منابع نفت وگاز بی نصیب است

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ایلام با وجود داشتن منابع خدادادی از مزایای آن بی نصیب است به طوری که در محرومیت به سر می برد.

وی افزود: در استخدام ها شرکت های نفت وگاز از نیروهای غیربومی استفاده می شود در حالی ایلام دارای استعدادهایی است که قطعا می تواند در زمینه نفت وگاز اقداماتی انجام دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: باید مسئولین به فکر توسعه استان ایلام باشند و این استان با وجود رشادت ها و تقدیم شهدا به انقلاب اسلامی به جایگاه حقیقی خود در خصوص پیشرفت وتوسعه برسد.

این در حالی است که ایلام به عنوان دومین استان نفت خیز کشور و سومین استان گازخیز کشور در محرومیت به سر می برد ودر اثر سیاست های اشتباه وزارت نفت از حقوق اصلی خود بی نصیب مانده و این حق به یک استان دیگر انتقال یافته است 
 

هیچ کس اجازه طرح مسائل تفرقه آمیز را ندارد 

"علی احمدی " کارشناس مسائل سیاسی  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: هیچ کس در هر جایگاه اداری و سیاسی اجازه  طرح مسائل تفرقه آمیز که موجب اختلاف در میان مردم شود ندارد.

وی افزود: سهم مردم ایلام از منابع نفت و گاز فقط آلودگی بوده که این در حالیست در دوران دفاع مقدس از وجب به وجب این خاک با جانفشانی و تقدیم خون از آن دفاع شده و لذا تصمیم‌گیری در این خصوص حق مردم ایلام است.

احمدی  بیان داشت: قطعا حاشیه سازی برخی افراد موجب ایجاد مشکلات در ایلام شده است که لازم است همه مسئولین هم صدا برای توسعه استان اقداماتی انجام دهند.

بسطامی بیان داشت:  راه برون‌رفت استان از محرومیت و رفع مشکلات اشتغال جوانان با استفاده مناسب از منابع نفت و گاز طریق توسعه و تکمیل زیرساخت ها احداث پالایشگاه‌های جدید با هدف فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در داخل استان میسر است و برای تحقق این خواسته ها همه باید باهم تلاش کنند.

با احداث دفتر نفت وگاز درایلام قطعا سهم استان ایلام از منابع نفتی وگاز بالا خواهد رفت و ایلام می تواند از منابع خدادادی خود استفاده نماید واین شامل همه مناطق نفت خیز سطح استان خواهد شد وخودبه خود حواشی های اخیر به وجود آمده از بین می رود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد