سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50790
|
08:09 - 1399/11/27
نسخه چاپی

شهرستان های تازه تاسیس چشم انتظار همت مسئولان؛

گامی مهم در توسعه و آبادانی مناطق محروم/ تسریع طرح های هادی اولویتی اساسی است

گامی مهم در توسعه و آبادانی مناطق محروم/ تسریع طرح های هادی اولویتی اساسی است
اجرای طرح هادی در روستاها گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::استان ایلام به عنوان یکی از محرومترین و کم برخوردارترین استان های کشور و به گفته "علی اکبر بسطامی" نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، علی الرغم دارا بودن خیل عظیم ثروت نفت و گاز در ایلام درجه ی فلاکت در برخی از نقاط استان به بالای 53 درصد رسیده است و این واقعیت تلخی در مورد مردم این دیار است. و سفر نهادها و ارگان های محرومیت زدایی و تبدیل شدن ایلام به پایلوت محرومیت زدایی اثبات می کند که استان ایلام از توسعه پایدار برخوردار نبوده و نیست.

بنابراین باید تلاش و همت مضاعفی صورت گیرد که این حق پایمال شده مردم ایلام به ویژه در شهرستانها و روستاهای دور دست نظیر هلیلان، گرفته و سعی شود حداقل امکانات رفاهی برای روستاییان فراهم شود.

در همین راستا یکی از مهمترین طرح های توسعه روستایی که با هدف ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستاها در حال اجرا می باشد طرح هادی است. که این طرح را می توان ویژه ترین سند توسعه و عمران یک روستا را در کشور بر شمرد. و می تواند به تجدید حیات روستاها و هدایت آنها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و... منجر شود.

طرح هادی گامی مهم برای توسعه و آبادانی روستاها

در همین رابطه نیز "حبیب الله محبی"، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات ملی، سیل و استانی برای اجرای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح تمامی روستاهای استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است، اظهار کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی در سطح ۷۵ روستای استان نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار این تعداد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان افزود: از مجموع ۶۰۷ روستای استان ۳۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد.

محبی با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا شد، یادآور شد: در این مدت ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای ایلام اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح های هادی روستایی در سطح استان برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می شود.

بنابراین در صورت تسریع و تحقق کامل این طرح قطعا می توان نظاره گر رشد و بالندگی استان باشیم و همچنین می توان شاهد کاهش میزان آمار خودکشی باشیم که در این چند سال اخیر حتی به سنین پایین تر به دلیل فقر و محرومیت سرایت کرده و نمی توان آن را کتمان کرد.   

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد