سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50717
|
14:40 - 1399/11/24
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه:

مراسم ۲۲ بهمن نشان دهنده شکست توطئه های دشمنان نظام است

مراسم ۲۲ بهمن نشان دهنده شکست توطئه های دشمنان نظام است
امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه گفت: مراسم ۲۲ بهمن نشان دهنده شکست توطئه های دشمنان نظام است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مردم با وجود تحریم های شدید خارجی و شرایط اقتصادی و معیشتی اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور خودجوش در مراسم ۲۲ بهمن از آرمان های امام، رهبری، شهدا و انقلاب اسلامی حمایت کردند.

 
وی افزود: دشمنان و یاوه گویان امید بسیار داشتند که در ۲۲ بهمن امسال به علت شیوع ویروس کرونا مراسم صورت نگیرد اما این آیین با شکوه خاصی توسط مردم برگزار شد و خواب دشمنان را برآشفت.
 
حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رییس جمهوری پیشین آمریکا سعی بسیار کرد که با تشدید تحریم ها بر علیه ایران اسلامی یا مسوولان را وادار به مذاکره کند یا مردم را به علت فشارهای اقتصادی و معیشتی به خیابان ها بکشاند اما مردم صبور ایران این دسیسه دشمن را نیز با صبر و استقامت خود خنثی کردند.
 
وی تاکید کرد: مردم با حمایت از انقلاب اسلامی، عزت خود را در برابر بیگانان به ذلت تبدیل نکردند و سر تسلیم در برابر آنها فرود نیاوردند و از سربلندی انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند و سیلی محکمی بر صورت رییس جمهوری پیشین آمریکا و حامیانش زدند.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه ترامپ هفتمین رییس جمهوری رژیم آمریکا بود که سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشت، تاکید کرد: هدف آمریکا و حامیانش این بود که ایران به طور کامل از فعالیت های صلح آمیز هسته ای دست بردارد و فناوری های موشکی و دفاعی و نظامی خود را نیز نابود کند و با هیچ کشوری در دنیا ارتباط نداشته باشد و انقلاب اسلامی را به دیگر کشورهای منطقه و جهان صادر نکند.
 
وی اضافه کرد: مسوولان باید بدانند غربی ها و به ویژه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و باید به جای نگاه به خارج از ظرفیت های داخل کشور بهره ببرند و چشم امید به خارج نداشته باشند.
 
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رهبر و مردم همواره قاطعانه و کوبنده جواب دشمنان را می دهند و مسوولان نیز باید همچون رهبری و مردم پاسخ دشمنان را قاطعانه و عاقلانه بدهند.
 
حجت الاسلام کریمی تبار افزود: مجلس نیز باید همکاری های یک طرفه ایران با بازرسان آژانس اتمی را کاهش دهد چرا که تجربه نشان داده است هرجا که ایران اسلامی با اقتدار جواب خارجی ها را داده است آنها در برابر ایران اسلامی عقب نشینی کرده اند و تسلیم خواسته ها و شرایط ما شده اند.
 
وی به دستورات و رهنمودهای رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: به فضل پروردگار، رهنمودهای رهبری،  حمایت و وفاداری مردم و تلاش مسوولان، نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و به ثبات رسیده است و رهبری اقدامات عملی برای رسیدن به درجات عالی علمی، معنویت، استقلال، سیاست خارجی، اقتصاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و دیگر شاخصه ها را در گام دوم انقلاب ترسیم و تشریح کرده اند.
 
امام جمعه ایلام اظهار داشت: جوانان انقلابی در سایه تحریم ها توانستند به علوم و فنون مختلف در حوزه های گوناگون دست یابند و همپای کشورهای صاحب علم پیشرفت کنند و این شتاب علمی همچنان ادامه دارد ایران در بعضی از علوم و فناوری ها حرف اول را در دنیا می زند و در آینده کشورهای دنیا برای فهمیدن علوم و فنون ایرانی مجبور به فراگرفتن زبان فارسی خواهند بود.
 
وی به سفر روسای قوای مقننه و قضاییه به کشورهای عراق و روسیه اشاره کرد و گفت: ایران به درستی فهمیده است که باید به جای توجه به کشورهای غربی، ارتباط خود را با کشورهای همسابه بیشتر کند.
 
خطیب نماز جمعه ایلام در خصوص این سفرها توضیح داد: رییس مجلس شورای اسلامی حامل پیام مهم رهبری به رییس جمهوری روسیه بود و استقبال بی نظیر مردم و مسوولان عراق از رییس قوه قضائیه هم بیانگر عظمت جایگاه و پایگاه مردمی ایران در عراق است در حالی که رییس جمهوری پیشین آمریکا از ترس واکنش های مردم عراق مخفیانه به این کشور سفر کرده بود.
 
وی همچنین با اشاره به ۲۹ بهمن روز اشتغال و سرمایه گذاری از مسوولان استان ایلام خواست: شرایط را برای حضور سرمایه گذاران به استان فراهم کنند تا با ایجاد طرح های اشتغال زا از حجم بیکاری جوانان کاسته شود.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب