سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50715
|
09:05 - 1399/11/24
نسخه چاپی

مدیر کل منابع طبیعی ایلام:

سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید می شود

سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید می شود
مدیرکل منابع طبعی وآبخیزداری استان ایلام گفت: سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید می شود.

به گزارشايلام بيدار، رضا احمدی مدیرکل منابع طبعی وآبخیزداری استان ایلام در جمع خبرنگاران گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بحث توسعه نهالستان‌های کل استان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و ما شاهد جهش تولید نهال با گونه‌های بومی در نهالستان‌های استان هستیم.

وی عنوان کرد: افزایش دو برابری نهال در استان سبب شده ما توسعه و کاشت زراعت چوب در استان را در دستور کار خود داشته باشیم که این امر می‌تواند نوید بخش صرفه اقتصادی برای کشاورزان استان باشد.

احمدی افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی ۶۵ گونه از گونه‌های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان‌های استان تولید می‌شود و در کشور استاندارد ترین نهال‌ها در سطح استان ایلام تولید می‌شود.

وی به برخی گونه‌های تولید شده در نهالستان‌های سطح استان اشاره کرد و تصریح کرد: گونه‌های سازگار و بومی مناطق زاگرسی از قبیل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوبده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، تولید می‌شود.

احمدی اظهار داشت: با توجه به تنوع گونه‌ای نهال‌های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تأمین نهاده‌ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: در بحث جنگل کاری با همراهی مردم طبیعت دوست استان اقدامات خوبی در استان در سال‌ها اخیر انجام شده است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب