سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50663
|
07:54 - 1399/11/21
نسخه چاپی

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری درباره اصل انقلاب؛

مهمترین نقطه‌ قوّت انقلاب در این ۴۰ سال غلبه ‌بر چالش ها است

مهمترین نقطه‌ قوّت انقلاب در این ۴۰ سال غلبه ‌بر چالش ها است
مهمترین نقطه‌ی قوّت ما در این ۴۰ سال غلبه‌بر چالشهای ایجاد شده توسط مستکبرین جهان و خودفروخته شدگان داخلی بوده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::در دهه مبارک فجر قرار داریم، دهه ای که سراسر لبریز از خاطرات شیرینی است که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن ماه 1357 شد.

پس از چهار دهه مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه، به‌موازات پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه اهداف و منافع انقلاب اسلامی و گسترش گفتمان مقاومت در میان مسلمانان و مستضعفین جهان، شگرد‌های دشمنان در مقابله با نظام اسلامی نیز گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده و تلاش دارند روش‌های جدی‌تر و کارآمدتری را علیه ایران بکار گرفته تا به‌زعم خود نظام جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب‌نشینی از اصول و آرمان‌های انقلاب نموده و رفتار آن را متناسب با خواست سردمداران نظام سلطه تغییر دهند.

مهمترین نقطه‌ قوّت انقلاب در 40 سال گذشته

در همین راستا، مدیر حوزه جوادالائمه آبدانان گفت: مهمترین نقطه‌ی قوّت ما در این ۴۰ سال غلبه‌بر چالشهای ایجاد شده توسط مستکبرین جهان و خودفروخته شدگان داخلی بوده است.

 حجت السلام ؛سلیم ابراهیمی"، مدیر حوزه برادران شهرستان آبدانان در گفتگو با آبدانان خبر با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در مورد اصل انقلاب گفت:انقلاب اسلامى ایران یکى از بی‌نظیرترین رخدادهای دوران معاصر و طلوع جدیدى در تاریخ بشریت هست که منشأ آثار موثری در ابعاد فرهنگ، سیاست، اجتماع، اقتصاد و... در داخل و خارج کشور بوده و می باشد.

 وی با بیان اینکه شناخت آثار و برکات این انقلاب بر کسى پوشیده نیست،اظهار کرد: به یقین شجره طیبه انقلاب با بهره گیرى از چشمه زلال معارف قرآن وآل الله و اعتقادات دینى مردم فداکار ایران و با تکیه بر ریشه هاى استوار پیشینه فرهنگى و سیاسى و اجتماعى آنان بارور وپرثمر گشته است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه زندگی ما در این چهار دهه همراه با پیشرفت ها و ضعف های بوده است،گفت:برای درک عمیق‌تر این شجره طیبه باید به موضوعاتى از قبیل مفهوم انقلاب اسلامى، ضرورت آن، اُلگو و رمز پیروزى و پیام آن و نیز آرمان، اهداف، اصول و ارکان انقلاب اسلامى و همچنین مخالفین، دستاوردها، آسیب ها، تهدیدات و رمز تداومش بیش از پیش پرداخته شود.

وی افزود: مهمترین نقطه‌ی قوّت ما در این ۴۰ سال غلبه‌بر چالشهای چون جنگ تحمیلی،مبارزه با تروریست و داعش،غلبه بر تحریم های همه جانبه اقتصادی توسط مستکبرین جهان و خودفروخته شدگان داخلی بوده است.

مدیر حوزه جوادالائمه تصریح داشت: ما تا امروز بر همه‌ی این چالشها غلبه پیدا کرده‌ایم و این چالشها نتوانسته اند ملت و انقلاب ما را پشیمان کند، و بحمداللّه راهمان را با قامت استوار ادامه خواهیم داد.

وی نقطه‌ی قوّت دیگر در این مدت، گسترش خدمات به ملت را با مدیریت جهادی و دلسوز دانست و افزود: پیشرفتهای علمی نظیر: فناوری هسته‌ای، علوم هوافضا، سلولهای بنیادی و ...، پیشرفت در زیرساختهای فنی و مهندسی و صنعتی،، انتقال ارزشهای انقلاب به نسل های بعدی، اثرگذاری کشورمان در مسائل منطقه و مسائل جهان و ارتقاء کمّی و کیفی مراکز علمی کشور از دیگر نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران است.

نقاط ضعفی که باید برطرف شود

وی مهمترین ضعف کشور را گرایش به دنیاطلبی دانست و گفت: بعضی از ما مسئولین دچار دنیاطلبی شدیم برای ما ثروت، تجمل، آرایش، تشریفات و اشرافی‌گری یواش یواش از قبح افتاده و شکاف طبقاتی و فاصله بین فقیر و غنی در جامعه زیاد که باعث ایجاد معظل بزرگی خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ما امروز متأسفانه دچار اسراف و مصرف‌زدگی شده ایم گفت:ما به موازات پیشرفتهای علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه‌ی اخلاقی و نفسی پیدا نکرده‌ایم این عقب‌ماندگی است.

وی نرسیدن به نقطه مورد نظر اسلام در عدالت اجتماعی را یکی دیگر از ضعف های کشور دانست و افزود: میل به رفتارهای قبیله‌ای در میدان سیاست، در میدان اقتصاد،اختصاص بودجه کم به فعالیت های تحقیقاتی،خطا داشتن در میدان های اقتصادی و متکی بودن به اجانب ،ضعف در زمینه های فرهنگی و ندانستن اولویت ها از جمله ضعف های موجود در کشور است.

مدیر حوزه جوادالائمه در پایان گفت:هم مسئولین و آحاد مردم باید احساس کنند وظیفه دارند این ضعفها را برطرف کنندو با نصرت الهی پرچم این شجره طیبه به دست صاحب اصلیش خواهد رسید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب