سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50603
|
07:04 - 1399/11/19
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان؛

تنها راه حل مشکلات کشور اقدامات انقلابی و جهادی است

تنها راه حل مشکلات کشور اقدامات انقلابی و جهادی است
امام جمعه ایوان گفت:کشور در حال حاضر با مشکلات شدیدی اقتصادی و معیشتی مواجه شده که تنها راه غلبه بر این مشکلات اقدامات انقلابی و جهادی مسئولین است.

حجت الاسلام "علی حیدری "،امام جمعه ایوان درگفتگو تفصیلی باایلام بیدارگفت:پیروزی انقلاب اسلامی است که بزرگترین رویداد تاریخی یک قرن اخیر در جهان است و این ادعا مبالغه نیست امریکا توانست ابرقدرت شرق یعنی اتحاد جماهیر شوروی را از هم فرو پاشد اما بیش از چهل سال است که امریکا با به کار گیری تمام توان سخت افزاری و نرم افزاری خود و اعوان و انصار اروپائی و رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه ای خود و با کمک عوامل مزدور داخلی اش هزینه می کند تا این انقلاب را از بین ببرد نه تنها نتوانسته است بلکه این انقلاب هرسال بالنده تر از گذشته گسترش پیدا کرده و قوی تر و مستحکم تر شده است .

پیروزی انقلاب اسلامی هیمنه پوشالی آمریکا را درهم شکست

امام جمعه ایوان اظهار کرد:اگر امریکا به چین و روسیه به عنوان رقیب در حوزه اقتصادی نگاه می کند تا آنها سلطه اقتصادی بر جهان پیدا نکند اما انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دشمن کیان و موجودیت ظالمانه و استکباری خود می داند لذا هیچ روز و شبی نیست که از قدرت و نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در ترس و هراس نباشند و در مقابله با اقتدار آن احساس عجز نکنند. وبه دنبال طرح و توطئه ای جدید همانند توطئه های شکست خورده  قبلی اشان باشند.


وی افزود:انقلاب اسلامی ایران دارای چند رکن اساسی است رکن اصلی این انقلاب تعالیم قرآن و ارزش های الهی یعنی عدالت و معنویت و اخلاق پیشرفت مادی و معنوی است رکن دوم آن هدایت و رهبری الهی است که در ولایت فقیه تجلی و تبلور یافته است و رکن سوم آن مردم و اراده و انتخاب و اختیار مردم است.
امام جمعه ایوان ادامه داد:اگر اراده و انتخاب مردم در جهت ارزش های الهی و هدایت های امام و رهبری باشد قطعا این انقلاب سریع تر به اهداف خود خواهد رسید و لذا در هر بخشی که این چنین بوده است مانند مسائل دفاعی و امنیتی و پیشرفت های علمی موفقیت های بزرگ کسب کرده ایم.

حجت الاسلام حیدری گفت:اما متاسفانه در بخش فرهنگ آسیب هائی دیده ایم در بخش اقتصاد و در بخش هائی از سیاست خارجی به دلیل فاصله گرفتن ازدستورات صریح و روشن امام و رهبری زیان دیده ایم و دچار مشکل شده ایم.

وی تصریح کرد:مثال روشن آن این است وقتی امام می فرمایند ما می توانیم کشورمان را بسازیم و رابطه امریکا با ما رابطه ظالمانه است.

تکیه برتوان داخل راه حل مشکلات اقتصادی است

امام جمعه ایوان بیان کرد:رهبر معظم انقلاب از سالها  قبل توصیه و تاکید داشته اند و دارند بر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اما برخی از مسولان به جای تکیه بر اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن تحریم های دشمن اصرار دارند بر فروش نفت و گفتگو و مذاکره با دشمنان برای رفع تحریم ها. معلوم است که وقتی مذاکره جایگزین مقاومت بشود نتیجه آن این آسیب های اقتصادی موجود است که مردم را دچار مشکل کرده است.

 

وی اظهار کرد:در حالی که ما در مسائل دفاعی و صنایع موشکی و پیشرفت های علمی و مسائل امنیتی در همین شرایط تحریم ها هرساله پیشرفت کردیم. چرا ؟ چون در این حوزه ها اصل مقاومت اعمال شده است. اما در اقتصاد عقبگرد داشتیم هزینه های زندگی مردم را ۷ برابر کردیم با کلید گفتگو و مذاکره درب تحریم های جدید گشوده شد اما هیچ قفلی که گشوده نشد هیچ. زندگی مردم را هم قفل کردیم. این نتیجه عملکرد برخی از مسولان و برخی از نمایندگان دوره های گذشته است که البته برآمده از انتخاب مردم اند.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد:نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی انتخاب ها باید در راستای ارزشهای انقلاب ورهنمودهای امام و رهبری باشد تا کشور پیشرفت کند و مشکلات  مردم حل شود.

وی ادامه داد:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه حل این مشکلات اقتصادی کشور و این اوضاع نابسامان زندگی و معیشت مردم انتخاب دولت جوان انقلابی است.

امام جمعه ایوان بیان کرد:انتخابات ۱۴۰۰ از سرنوشت سازترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی است. در این انتخابات قطعا هم کسانی نامزد می شوند که پرونده ناکارآمدی آنها طی سالها در مقابل دیدگان مردم است و هم کسانی که در مسولیت های قبلی خود موفق و سبب رضایت مردم بوده اند اگر به عقل امان مراجعه کنیم می گوید: آزموده را آزمودن مجدد خطاست کسانی که طی این سالها نتوانستند یا نخواستند برای مردم کاری کنند بازهم نمی توانند به تعبیر امام معصوم ع لایلدغ المؤمن من جحر واحد مرتین. مؤمن ازیک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

گرانی مضاعف بر بازار حاکم است

وی ادامه داد:گرانی ها بازار به خصوص گرانی های مضاعف و تصنعی در استان ایلام هر روز مردم را آزار می دهد ولی مسؤلانی که در استان و شهرستان باید بر بازار نظارت و کنترل کنند هیچ اقدام موثری را انجام
نمی دهند.

امام جمعه ایوان تصریح کرد: مورد مرغ چند نفر خاص در این استان که مرتبط با چند نفر از معاونت ها در استان و مورد حمایت آنها هستند عامل اصلی ظلم و اجحاف و گرانی سرسام آور مرغ در استان هستند و عامل منافع نامشروع و ظالمانه بیش از ۱۰۰ میلیاردی و اخلال در بهداشت استان و ظلم و تحمیل حمل بیش از ۵ هزار تن ضایعات مرغ برکارگران مظلوم شهرداری ها در سطح استان هستند.

وی افزود:مسؤلان محترم بهداشت در استان و شهرستان ها برای رفع این نابسامانی وسیع بهداشتی در سطح استان باید علیه این چند نفر که عامل اصلی ایجاد حداقل ۵۰۰۰ تن زباله ضایعات مرغ و آلودگی در سطح استان اند در دادگاه اقامه دعوا کنند.

وی گفا:من با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مقابله با فساد و سخنان صریح ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر گزارش موارد ظلم و اجحاف به مردم و اخلال و فساد در اقتصاد و بازار از دادستان محترم استان می خواهم با این افراد که همه جا نقش دارند هم اعضای اصلی اتحادیه مرغداران هستند هم مرغدار هستند هم توزیع کننده نهاده هستند هم صاحب کشتارگاه با استفاده از رانت و تخلف و محروم کردن جوانان بیکاران شهرستان از ۴ میلیارد وام اشتغالشان هستند برخورد سریع و قاطع داشته باشند.

امام جمعه ایوان تاکید کرد:تخلفات این افراد یکی و دوتا نیست هم اکنون هم این افراد با همه تخلفات و اخلال در بازار مرغ کارگران مظلوم کشتارگاه را اخراج و از این راه به دنبال باج خواهی برای گرفتن میلیاردها تومان وام کم بهره جدید هستند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب