سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50525
|
09:58 - 1399/11/15
نسخه چاپی

پیشرفت ۸۵ درصدی پل جزمان هلیلان

پیشرفت ۸۵ درصدی پل جزمان هلیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: روند ساخت پل جدید جزمان در شهرستان هلیلان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارشايلام بيدار"نورالله دلخواه"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: این اداره کل پس از تبدیل شدن هلیلان به شهرستان پروژه های متعددی را در این منطقه محروم آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راهسازی و بهسازی راه های مواصلاتی نقاط شهری و روستایی این شهرستان تعریف و در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: یکی از مهم ترین پروژه های ارتباطی هلیلان، پل جزمان است که در جریان سیل اسفندماه سال گذشته خسارت های جدی دید و ارتباط ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شد.

دلخواه یادآور شد: احداث این پل از اهمیت بسزایی در هلیلان برخوردار است چراکه روزانه حدود یک هزار خودرو از روی این پل تردد می کنند.

وی اضافه کرد: بازسازی پل جزمان پس از سیل در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفت و مقرر شد یک پل پنج دهنه در این مسیر ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: هم اکنون روند احداث این پل آغاز و از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است و در صورت تامین اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی می توان این پروژه را امسال افتتاح کرد.

دلخواه از موافقت بنیاد مستضعفان با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت این پل بزرگ در مراودات مردم منطقه امیدواریم با تامین به موقع اعتبار مورد نیاز آنرا در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

وی بهسازی راه روستایی ورمله از توابع بخش زردلان شهرستان هلیلان را از دیگر پروژه های در دست اجرای این منطقه عنوان کرد و گفت: این راه روستایی پیش از این به شکل جاده بین مزارع بود که بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون با پیشرفت ۵۰ درصد در حال تکمیل شدن است.

هلیلان به مرکزیت شهر توحید دی ماه سال ۹۸ از چرداول منفک و به شهرستان تبدیل شد.

هلیلان ۲،۵ درصد جمعیت و ۳،۵ درصد مساحت استان ایلام را داراست.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب