سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50400
|
13:10 - 1399/11/12
نسخه چاپی

در میزگرد با اساتید حوزه و دانشگاه مطرح شد؛

مقابله ابرقدرتها با ایران به دلیل صدور انقلاب است/کارنامه انقلاب درخشان است

مقابله ابرقدرتها با ایران به دلیل صدور انقلاب است/کارنامه انقلاب درخشان است
اساتید حوزه ودانشگاه مطرح کردند:امروز انقلاب اسلامی هرچه جلوتر حرکت می کند، به همان اندازه هیمنه قدرت های پوشالی فرو پاشیده و قطب بندی های ابرقدرت ها در هم شکسته می شود.

به گزارشايلام بيدار،ایام الله دهه‌فجر،‌ طلیعه پیروزی مستضعفان بر مستکبرین، حاکمیت الهی و خاستگاه انقلاب اسلامی است که زنده نگه داشتن با طراوت و بزرگداشت این مناسبت مهم با عظمت هرچه تمام تر به عنوان مظهر اقتدار ملت ایران،‌ مردسالاری دینی و پشتوانه مردمی نظام مقدس اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

بزرگداشت ایام الله دهه‌فجر به مثابه عید اسلامی بزرگ با حضور آگاهانه و پرشور آحاد امت حزب الله متدین، فهیم و با بصیرت در صحنه و نقش آفرینی مردمی همانند دیگر مراسم و اعیاد مذهبی آثار و برکاتی بس گرانبها و ارزشمندی را در زنده نگه داشتن روحیه انقلابی و ایجاد انگیزه مضاعف، انسجام و خودباوری در بین نیروهای متدین انقلابی و متقابلاً ایجاد یأس و شکست توطئه‌های نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جهانخوار را در پی خواهد داشت.

همانگونه که می دانید  با فروپاشی رژیم طاغوت خون انقلاب اسلامی در رگ ها تقویت شد و از همان زمان تاکنون علی رغم فراز و نشیب ها انقلاب راه خود را محکم و استوار تر از گذشته طی کرده است.

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این مدت از عمر با برکت خود آن گونه است که بنا بر شواهد و آمار موجود قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و در برخی کاراکترهای پیشرفت مقایسه میان بودن و نبودن است.

در این راستاخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار به گفتگو با دوتن از اساتیدحوزه و دانشگاه پرداخته است.

مقابله ابرقدرتها با ایران به دلیل صدور انقلاب است.

حجت الاسلام "مجید بامشاد"، از اساتید حوزه و دانشگاه گفت:؛ با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از 16 سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

وی اظهار کرد:انقلاب های زیادی درطول تاریخ همانند انقلاب الجزایر، انقلاب چین و انقلاب های مختلف روی دادند ولی به علت ریشه غیر دینی و ضد دینی داشتن راه به جایی نبردند.

وی اظهارداشت: امام راحل انقلاب اسلامی را با تکیه بر دین پیش برد و همین مبنای دینی باعث شد انقلاب ایران متمایزتر از انقلاب های جهان شده و روز به روز بر شکوه و عظمتش افزوده شود.

امروز انقلاب اسلامی هرچه جلوتر حرکت می کند، به همان اندازه هیمنه قدرت های پوشالی فرو پاشیده و قطب بندی های ابرقدرت ها در هم شکسته می شود.

امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت و تفکر در جهان مطرح است و می توان گفت قدرت ایران بلامنازع است و شعاع نفوذ آن تا دورترین نقطه جهان راه یافته و دلیل این موفقیت، ریشه اسلامی و دینی داشتن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از دین مقدس اسلام است و طبیعتی اسلامی دارد، گفت: اگر در طول ۴۲ سال اخیر دشمنان انقلاب، مانع تراشی و فتنه افکنی نمی کردند، دستاوردهایی فراتراز دستاوردهای موجود به نام انقلاب اسلامی تمام می شد.

حجت الاسلام بامشادافزود:  هدف دشمن از ایجاد موانع ساقط کردن انقلاب بود که هرگز موفق نشد و بدون تردید هیچگاه به نقشه های شوم خود دست نخواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به صدور انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام (ره) در کشورهای منطقه و جهان، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس تک و تنها بودیم ولی امروز به برکت جمهوری اسلامی و رهبری رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله) جبهه مقاومت با حضور نیروهای حزب الله لبنان ، حشد الشعبی ، نجباء ، زینبیون ، فاطمیون و انصارالله شکل گرفته است و بسیاری از قدرت‌های جهان را به انزوا کشیده‌ایم.

 

حجت الاسلام احمدیان "؛از استاتید حوزه درگفتگوبا ایلام بیدار گفت: دستاوردهای بی‌بدیل و بی‌نظیر چهل ساله انقلاب اسلامی چشم جهانیان را خیره کرده است و امروز مهم‌ترین رسالت روحانیون بیان دستاوردهای مستدل و مستند انقلاب اسلامی برای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال 1357 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی‌های جوانان این مرز و بوم، افزود: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهان را تغییر داد و پیروزی جمهوری اسلامی در سال 1357 و شکل گیری حکومت اسلامی چشم بسیاری از متفکران و اندیشمندان جهان را به حیرت وا داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قدرت‌های جهان در عصر امام خمینی (ره)اشاره کرد و افزود: برخی معتقد بودند قدرت‌های شرق و غرب و ایستادگی در مقابل آنها کاری دشوار و دست‌نیافتنی است ولی امروز به برکت باور ما می‌توانیم و گفتمان انقلاب اسلامی ایران اسلامی جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان است و می‌تواند بسیاری از قدرت‌های پوشالی جهان را با چالش جدی روبه‌رو کند.

احمدیان  تصریح کرد:مستکبران عالم به قدرت انقلاب اسلامی و جایگاه ممتاز ولایت فقیه در جوامع اسلامی پی برده‌اند و مدت‌هاست در حال برنامه‌ریزی برای تضعیف این جایگاه هستند ولی مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی از این یادگار حضرت امام خمینی(ره) به خوبی پاسداری و نگهداری می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:انقلاب اسلامی طی  سالهای گذشته  رشد و پویایی را پشت سر گذاشت که روح تازه‌ای را در کالبد جهان مرده دمید و یک حرکت نو ایجاد کرد، لذا امروز در آغاز چهل‌ودوسالگی انقلاب بالنده و سربلند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه با تمام قوت، گام دوم انقلاب را دنبال می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی پاسخ خداوند به ملتی است که خدا را یاری کردند و وعده الهی محقق شد چرا که خداوند می‌فرماید «إن تنصروالله ینصرکم»‌، لذا این معادله زیبا و وعده صادق الهی انجام شد و خداوند مقاومت و از خود گذشتگی ملت را با برکت و عنایت و اقتدار در برابر دشمن پاسخ داد.

حجت الاسلام احمدیان امروز به برکت انقلاب اسلامی‌، توان و جسارت جنگ از ابرقدرت‌ها سلب شده است، آنان جرأت هجمه نظامی و ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارند، این دشمن همان است که صدام را علیه انقلاب نوپای ایران بسیج کرد و نیروهای بین‌المللی را تا جایی که می‌توانست پشتوانه صدام قرار داد اما امروز ضعف او به حدی رسیده است که این هجمه به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کند.

وی ادامه داد:باید هر کدام به سهم خودمان تلاش کنیم تا اهداف و مقاصد انقلاب روی زمین نماند، شعائر و ارزش‌هایی که انقلاب برایشان شکل گرفت خاک نخورد و در پستو قرار نگیرد بلکه در عرصه باشد که یکی از مهم‌ترینِ این ارزش‌ها «عدالت»است.

امام جمعه موقت ایوان با تأکید بر اینکه امروز برای بیدار زندگی کردن عرصه کار و خدمت را در اختیار داریم، بیان کرد: ما از دشمن نمی‌ترسیم بلکه از ضعف ایمان و نفس، بازی‌های شیطانی، کم‌کاری‌ها و از ادا نشدن حق انقلاب باید ترسید.

 

انتهای پیام/الف
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب