سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50325
|
14:45 - 1399/11/08
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

رخنه فساد دردستگاه دولت/وقتی قوه قضاییه قاطع ورود می کند

رخنه فساد دردستگاه دولت/وقتی قوه قضاییه قاطع ورود می کند
ورود قاطعانه دستگاه قضایی به موضوع فسادباعث شده است که مردم احساس نمایند که همه متخلفان دربرابر قانون یکسان بوده خواه این متخلفان برادر رییس جمهور باشد یا یک فرد عامه .

به گزارشايلام بيدار،روزگذشته سخنگوی دستگاه قضا ازطریق رسانه ها خیری را در اختیار عموم قرار داد،خبری که  علی رغم مسرت بخش بودن آن، تاسف بار بود زیرا نشان داد مجموعه ای در نظام که دستشان به قدرت، ثروت  و سیاست وصل است چه فساد بزرگی دارند.

بانگاهی گذرا به یه عملکرد دستگاه قضا در سالهای گذشته می توان بیان داشت که فساد تاجایی در دولت ما مشهود شده است که برای مردم یک امر عادی تلقی شده است تاجایی که مردم دیگرگوششان از عناوین و القاب پرشده است چراکه به کرار شاهد آن هستند که از طربق رسانه های جمعی احکام قضایی این افراد به سمع و نظر مردم رسانده می شود.

یکی از مواردی که طی روزهای گذشته حکم قضایی وی صادر و نهایی شدمهدی جهانگیری برادراسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور است که در پی فساد گسترده اقتصادی در کرمان دستگیر شد، تحقیقات درباره اتهامات وی از سوی دستگاه قضایی آغاز و به طور جدی این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

«مهدی جهانگیری» موسس بانک گردشگری بود. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز بخشی از حوزه تحت مدیریت او بود که با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی به ثبت رسید و در مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.

 

مهدی جهانگیری به ۲ سال حبس و جریمه مالی محکوم شد

"غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با رسانه‌ها که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی "سیمای عدالت" پخش شد، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری که به اتهام فساد اقتصادی محاکمه شده است، گفت: حکم نهایی درباره مهدی جهانگیری صادر و ابلاغ شده و برای اجرا، به مرجع مربوطه ارسال شده است.

وی افزود: مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز معادل 607 هزار100 یورو و 108 هزار دلار در مجموع به دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی 4 برابر بهای ریالی ارز قاچاق و 74 ضربه شلاق محکومیت حاصل کرد. وی همچنین به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل دو سال حبس دیگر و رد مال و در ارتباط با خودداری از ارائه اطلاعات واقعی به سازمان بورس به 74 ضربه شلاق محکوم شد. البته دادگاه تجدید نظر یکی از احکام شلاق‌ها را رد کرد و شلاق دیگر را به 50 میلیون ریال جزای نقدی تقلبل داد.

یکی دیگر از مواردی که می توان در طی سالهای گذشته به آن اشاره کرددستگیری حسین فریدون برادر ریس جمهور بود که با واکنش هایی از سوی مقامات دولتی همچون نوبخت و خود رییس جمهور مواجه شد تا جایی که رییس جمهوردرجمع مردم یزدبیان کرد«معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیرشفافیت جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند».

 

ماجرای شبنم نعمت زاده، دختر وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت روحانی به اتهام انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروعوماجرای دلار های 4200تومانی که با پیشنهاد جهانگیری در بازارازر توزیع و سود آن نصیب دلالان و واسطه گران شدتا یک رانت بزرگ را به کارگردانی جهانگیری رقم زند یکی دیگر از موارد مالی بود که طی چند سال گذشته رقم خورده است.

جمع بندی موارد فوق حاکی از آن است که  فساد در زمان آقای روحانی دولت گیر شده است، اگر به کابینه وی در دو دوره نگاه کنیم فسادهای بزرگی را خواهیم دید، برادر رئیس جمهور، مسئول هلال احمر، برادر جهانگیری، سیف بانک مرکزی، برادرزاده عراقچی، دختر نعمت زاده با قاچاق لباس و ... مصداق بارز آن است.

اما نکته قابل توجه این است که در طی ماههای گذشته دستگاه قضایی به اینگونه موارد با قاطعیت ورود کرده  چرا که با وجود حجت الاسلام رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه می تواند بهترین پشتوانه برای مقام معظم رهبری باشد، و مردم بعضا اعلام می کردند چرا گفته می شود فساد وجود دارد اما با ان مبارزه نمی شود اما امروز اقدامات حیاتی آیت الله رئیسی زبانزد عام و خاص است.

 

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد