سرویس: سیاسی
کد خبر: 50314
|
09:28 - 1399/11/08
نسخه چاپی

مطهری:

بیش از 300 شرکت دولتی بودجه می‌گیرند اما شفافیت مالی ندارند

بیش از 300 شرکت دولتی بودجه می‌گیرند اما شفافیت مالی ندارند
نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: بیش از 300 شرکت دولتی از دولت بودجه و امکانات می‌گیرند اما هیچ شفافیتی در مورد مسائل مالی آنها وجود ندارد و خود را درباره مسائل مالی پاسخگو نمی‌دانند.

به گزارشايلام بيدار، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه سال 1400 گفت: لایحه بودجه سال 1400 وابستگی زیادی به نفت دارد و کسری آن 320 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: نفت یک سرمایه ملی است و منبع درآمدی دولت نیست و دولت تنها باید سهم خود را از درآمدهای نفتی بردارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل بعدی لایحه بودجه در حوزه مسائل مالیاتی است که بخش‌های پردرآمد کشور در مسائل مالیاتیشفافیتی ندارند و تنها قشر در دسترس دولت برای اصل مالیات کارگران و کارمندان هستند که این مسئله باید اصلاح شود.

مطهری خاطرنشان کرد: بیش از 300 شرکت دولتی از بودجه و امکانات دولت استفاده می‌کنند اما در مسائل مالی آنها شفافیتی وجود ندارد و در این زمینه پاسخگو نیستند.

وی افزود: مجلس نسبت به لایحه بودجه سال 1400 با حساسیت رفتار می‌کند چرا که در صورت وجود اشکال و ایراد دولت بعد نیز دچار مشکلات جدی خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه دولت فعلی و چه دولت بعدی باید به حمایت جدی از تولید بپردازند چرا که به راه افتادن چرخه تولید درآمدهای مالیاتی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند و این یک کمک به خود دولت نیز به شمار می‌رود.

مطهری خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ارز 4200 تومانی موجب کاهش رانت در کشور می‌شود و علاوه بر این حذف این ارز موجب کاهش هزینه‌های دولت نیز می‌شود چرا که مابه‌التفاوت قیمت این ارز با ارز آزاد را باید دولت پرداخت کند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب