سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50308
|
08:09 - 1399/11/08
نسخه چاپی

استاندار ایلام خبر داد؛

زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام آماده شد

زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام آماده شد
استاندار ایلام گفت: تقریبا تمامی زیرساخت های بازارچه های مرزی چنگوله و چیلات در استان ایلام آماده شده است.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانی دشتکی "،استاندار ایلام؛ در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک استان که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، هشت درصد کل مرزهای کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم مرزی استان ایلام و فعال بودن مرز مهران، افزود: مجوز ۲ بازارچه مرزی چیلات دهلران و چنگوله و گذر مرزی چیلات را از دولت اخذ شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بازارچه هلاله شمالی نیز بعد از کارهای کارشناس به زودی برای تصویب به هیئت دولت می‌رود، گفت: تقریباً تمام زیرساخت‌های چنگوله و چیلات، از جمله راه و آب و برق و فیبر نوری و … برخی ساختمان‌ها و کانکس‌ها به ویژه در مرز چیلات آماده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: البته زیرساخت‌های آن سوی این بازارچه‌ها در خاک عراق، به خاطر مشکلات داخلی و بحثکروناهنوز معطل مانده است.

وی اضافه کرد: عملکرد گمرک استان رضایت بخش است چراکه باوجود تعطیلی‌های مکرر گمرک بر اثرکرونا، صادرات ۴۱۰ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق ثبت شده است.

استاندار ایلام با اشاره به تردد ۶۵ درصدی زوار اربعین در استان ایلام و مرز مهران، گفت: زیرساخت‌های استان برای اربعین نیز به خوبی در حال احداث است و چهارخطه شدن قسمت اعظم جاده ایلام به مهران، احداث دو تونل و یک پل در این مسیر، چهار خطه شدن مسیر پل زائر تا مرز انجام شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب