سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50287
|
11:34 - 1399/11/06
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه ایلام:

کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا در دانشگاه ایلام برگزار می شود

کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا در دانشگاه ایلام برگزار می شود
رئیس دانشگاه ایلام گفت: کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا به صورت مشترک با دانشگاه UTM مالزی، در ۹ محور و به صورت مجازی در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ایلام"محمد علی‌اکبری"،  رئیس دانشگاه ایلام گفت:شیوع کروناویروس، جهان امروز را با بحرانی بی‌سابقه مواجه کرد که تبعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در تمام نقاط جهان و در سطوح ملی و بین‌المللی به همراه داشت hsj.

 وی اظهار کرد:  لذا جامعه دانشگاهی بنا به رسالت اجتماعی که دارد، باید آثار و تبعات این پدیده را در دو سطح ملی و بین‌المللی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد تا ضمن اینکه برای حل آسیب‌ها، مشکلات و مخاطرات موجود راهکار لازم و کاربردی را ارائه دهد، از این تهدید فرصتی برای تجدیدنظر و بازنگری جامعه فراهم آورد، برای اینکه کرونا رنسانس ایران و جهان است و فرصت‌های متعددی به همراه دارد.

علی اکبری افزود: با این رویکرد اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا به صورت مشترک با دانشگاه  UTM مالزی را ارائه کردند که نظر به تعامل و رابطه سازنده‌ای علمی که در چند سال اخیر مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های کشور مالزی شکل گرفته، این پیشنهاد مورد استقبال مسئولان دانشگاه UTM قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام ابراز کرد: در نهایت برگزاری مشترک این کنفرانس در ۹محور شامل تاریخ بیماری‌های همه‌گیر از گذشته تاکنون، کرونا و فرهنگ و تغییرات اجتماعی، کرونا و مسائل اقتصادی و تجارت مدرن، کرونا و آموزش مجازی، کرونا و تفکرات مذهبی، کرونا و توریسم و ورزش، کرونا و سیاست و امنیت و ارتباطات بین‌المللی، کرونا و روابط خانوادگی و جنبه‌های روحی و روانی، کرونا و اقدامات پزشکی و بهداشتی در تاریخ 19 و 20 اسفند ماه سال جاری به صورت مجازی مورد تصویب قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی در داخل کشور و دانشگاه‌های نامیک کمال و اسکودار از کشور ترکیه و دانشگاه‌های سلیمانیه و کوفه از کشور عراق در برگزاری این کنفراس همکاری دارند.

 علی‌اکبری برگزاری این کنفرانس را فرصتی خوب برای گردآوری متخصصان در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی از سراسر جهان به منظور تبادل نظر و تبیین پیامدهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی کرونا در ایران و جهان عنوان کرد و افزود: مقالات برتر در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این کنفرانس می‌توانند آثار خود را بر اساس دستورالعمل مربوطه به زبان انگلیسی تا تاریخ 30 ژانویه به آدرس https://humanities.utm.my/islamic/icctme2021/  ارسال کنند.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی  تاثیرات جهانی کرونا  دومین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه ایلام  در طی سه سال گذشته  و سومین کنفرانسی  است که در دانشگاه ایلام به صورت مجازی برگزار می شود.

 کنفرانس ملی گفتمان اعتدال، کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار،  کنفرانس  ملی تازه‌های علوم ورزشی و سلامت و کنفرانس ملی زیست جهان پسا کرونا  با اهتمام جدی دانشگاه ایلام و استقبال پژوهشگران  ملی و بین المللی در سطح عالی برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد