سرویس: سیاسی
کد خبر: 50249
|
13:54 - 1399/11/05
نسخه چاپی

آزاده فلسطینی:

ایران حامی اصلی ما برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

ایران حامی اصلی ما برای مقابله با رژیم صهیونیستی است
یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و آزاده فلسطینی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی ما برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل است.

به گزارشايلام بيدار، «خضر عدنان» آزاده فلسطینی که چند سال پیش در زندان‌ رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده بود، در مصاحبه با خبرگزاری فارس با اشاره به اوضاع ناگوار اسرای فلسطینی در بند این رژیم درباره خطراتی که جان و سلامت اسرا را تهدید می‌کند، هشدار داد.

عدنان به فارس گفت، تعدادی از اسرا از جمله «فؤاد الشبوکی» اسیر سالخورده بهکرونامبتلا شده‌اند حال آنکه رژیم اشغالگر به این اسرا رسیدگی نمی‌کند و حتی از دادن دارو به آن‌ها خودداری می‌کند و در این شرایط باسل مخلوف عجاج عضو گردان‌های القدس نیز در وضعیت جسمانی بدی قرار دارد و سلامت همه اسرا در معرض خطر است.

این اسیر آزاده فلسطینی درباره تأثیر وحدت فلسطین بر اوضاع اسرای در بند رژیم صهیونیستی گفت: قطعا وحدت فلسطینیان باعث قدرت بیشتر آن‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و جنایتکار خواهد شد لذا شایسته است که وحدت در میدان و زندان‌ها تحت رهبری یکپارچه فلسطین که قادر است با تصمیمات کابینه رژیم اشغالگر و زندان‌های آن مقابله کند، وجود داشته باشد.

او در واکنش به سکوت جامعه جهانی و نهادهای رسیدگی به حقوق بشر در قبال اوضاع اسرای فلسطینی که در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، تصریح کرد: جامعه جهانی در برابر کشتار ما و اقدامات رژیم اشغالگر علیه اسرا سکوت کرده و بر اساس سیاست یک بام و دو هوا رفتار می‌کند به گونه‌ای که در موضوعات مرتبط با رژیم اشغالگر در کنار آن است و از انسانیت و حقوق بشر سخن می‌گوید اما در مواقعی که موضوع مرتبط با فلسطینیان است، حق ملت مظلوم فلسطین را نادیده می‌‌گیرد و با این حال ما ابتدا به خداوند متعال و پس از آن به آزادگان جهان برای مقابله با رژیم اشغالگر و یاری فلسطین امیدوار هستیم.

عدنان درباره آینده کشورهای عربی که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرده‌اند، گفت: از نظر رژیم اشغالگر بهترین فرد عربی کسی است که مُرده باشد و از میان سازشکاران نیز آن‌هایی بهترند که در برابر ظلم به امت عربی و اسلامی سکوت کند، رژیم اشغالگر ثروت ملت‌های این کشورها را غارت خواهد کرد و ارزشی برای خود این کشورها قائل نخواهد شد، این کشورها ضعیت‌تر خواهند شد و آن‌هایی که در دام عادی‌سازی روابط گرفتار آمدند، دچار اشتباه شده‌اند.  

وی ضمن قدردانی از خبرگزاری فارس به دلیل اهتمام به مسئله فلسطین گفت: ما اطمینان داریم که در میان امت عربی و اسلامی حامی داریم؛ به ویژه جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی ما برای مقابله با این رژیم اشغالگر است و برای ما همین بس که جمهوری اسلامی ایران هر روز و هر لحظه روابط خود با ملت فلسطین را اعلام و به آن افتخار می‌کند و حمایت از قدس، مسجدالاقصی، اماکن مقدس و ملت فلسطین را وظیفه خود می‌داند.

این آزاده فلسطینی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار حاجقاسم سلیمانیبه روح این شهید و دیگر شهدای محور مقاومت از فلسطین گرفته تالبنان، سوریه، عراق و ایران درود فرستاد و تأکید کرد که ان شاء الله به یاری خداوند رژیم اشغالگر را شکست داده و همگی در صحن مسجدالاقصی نماز به جا خواهیم آورد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب