سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 50233
|
12:14 - 1399/11/04
نسخه چاپی

تکریم مادران شهدا در جشنواره «مادر»

تکریم مادران شهدا در جشنواره «مادر»
حجت‌الاسلام آمره با اشاره به برگزاری جشنواره «مادر» با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ستاد فهما گفت: درقالب این جشنواره از مادران شهدا تقدیر به عمل می‌آید و مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) از همکاری میان آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری جشنواره «مادر» خبر داد و اظهار کرد: در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) این جشنواره در بخش‌های معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان نسبت به حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) و شباهت‌هایی که این دو بانوی بزرگوار با یکدیگر دارند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های این جشنواره برگزاری مسابقه‌ای از کتاب «فاطمه و فاطمه» برای گروه سنی کودک است، تصریح کرد: علاوه برآن، مسابقه کتابخوانی هم برای نوجوانان و بزرگسالان به صورت کشوری تدارک دیده شده است.

آمره بخش دوم این جشنواره را در قالب پویش تکریم «مادران» معرفی کرد و افزود: در قالب این پویش بنا داریم که با همکاری مجموعه‌های مختلف به صورت تشکیلاتی از مادران شهدا تقدیر و ویژه برنامه‌ای را برای مادران شهدا در سراسر استانها برگزار کنیم. همچنین از مادران اسوه نیز تکریم به عمل آوریم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ستادهماهنگی کانون‌های مساجد با همکاری هم یک روز قبل از سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در قالب ویژه برنامه «سه شنبه‌های تکریم» به صورت مجازی و با حضور تولیت آستان حضرت معصومه (س) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مادران شهدا تکریم به عمل خواهند آورد، ضمن اینکه تشکل‌ها و کانون‌های مختلف هم در استانها چنین برنامه‌ای را برگزار می‌کنند.

آمره در ادامه همچنین از برگزاری برنامه مشترک جشن تکلیف دختران با عنوان«شده‌ام نه ساله» با همکاری مجموعه ستاد فهما خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در این ایام امکان برگزاری مراسم حضوری در مدارس نیست و مدارس نمی‌توانند جشن تکلیف حضوری برگزار کنند، به همین جهت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اقدام به برگزاری جشن تکلیف دختران با همکاری ستاد فهما کرده است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) گفت: به دلیل آنکه حرم حضرت معصومه (س) حرم یک بانو است، این برنامه جشن عبادت و تکلیف به صورت کشوری و با همکاری آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در روز «مبعث» به صورت رسانه‌ای برگزار و از یکی از شبکه‌های سیما نیز پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه سعی کرده‌ایم که خود خانواده‌ها نیز مشارکت داشته باشند و برنامه آموزشی و احکام عبادی برای دختران به جشن تکلیف رسیده در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود که در قالب پویشی عکس‌ها و فیلم‌هایی از جشن تکلیفشان تهیه و به آستان مقدس حضرت معصومه (س) ارسال کنند. ما نیز جوایزی نفیسی برای برگزیدگان از جمله تبرکات آستان حضرت معصومه (س) در نظر خواهیم دید.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد