سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50177
|
08:09 - 1399/11/01
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

سیگنال های دولتی و وضعیت نابسامان اقتصادی؛ وقتی قیمت ها قربانی سیاست بازی می شوند

سیگنال های دولتی و وضعیت نابسامان اقتصادی؛ وقتی قیمت ها قربانی سیاست بازی می شوند
مطالعه وضعیت اقتصادی کشور نشان از مشکلاتی دارد که در حوزه اقتصاد ناشی از سوء تدبیر وجود دارد.

به گزارشايلام بيدار، وضعیت اقتصادی همان مسئله ای است همه دولتها ملزم به پیش برد و بهتر کردن اوضاع هستند.

قطعا نباید فراموش کرد که چه قول هایی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی رد وبدل شده و دولتها چه سیاستی می خواهند در پیش بگیرند.
قیمت ها همان چیزی هستند که این روزها بیشتر از چیزهای دیگری نیاز به ثبات داشتند اما اینگونه نشد و معیشت مردم قربانی سوء تدبیر و بازیچه های سیاسی قرار گرفت.
گاهی شاهد افزایش بی سابقه قیمت کالاها بودیم و هیچ تلاشی برای مهار آن نمی شد تا آن جا برخی کالاها حکم کیمیا می یافت و مردم برای دریافت آن صف می بستند. 

سیگنال های دولت وضعیت بازار را نابه سامان کرده است

"علی فریادی" ، تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت : باید متذکر شوم تغییر قدرت در آمریکا به معنای تغییر سیاست‌های تحریمی است. همچنین انتظار می‌رود زمانیکه تحریم‌ها را عامل افزایش نرخ ارز می‌دانیم، پس برداشته شدن آنها منجر به کاهش قیمت ارز می‌شود. 
 
وی افزود: در این میان دولت هم اعلام کرده در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد نرخ ارز به ۱۵ هزار تومان می‌رسد و این سیگنال فروش را متوجه بازار می‌کند.
فریادی بیات داشت : بر همین اساس عده‌ای از گذشته دلار نگه داشته بودند و از ترس ریزش قیمت اقدام به فروش می‌کنند، اما نکته اصلی آن است که این مقدار تزریق ارز به طور حتم تاثیری در افت قیمت‌ها نخواهد داشت. 
 
تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: به عبارت دقیق‌تر خود بانک مرکزی است که سیاست کاهش قیمت را با سرعت خیلی کم در پیش گرفته است، این در حالی است که انتظار می‌رفت قیمت ارز زودتر از اینها وارد کانال ۲۱ هزار تومان شود. حال اینکه روند کاهشی قیمت ارز حفظ شود هم خود تبدیل به نگرانی بعدی خواهد شد، اینکه چه مدت شاهد نزول قیمت دلار باشیم. 
 
 
افزایش قیمت ها منطقی نبود / سیاست های اقتصادی اشتباه بود
 
مراد منت نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: افزایش قیمت ها منطقی نیست و قیمت کالاها زودتر باید کاهش می یافت.
وی افزود: قیمت کالا ها همانطور که انتظار می رفت در انتظار سیاست های دولتمردان است که گاهی کم یا زیاد می شود.
منت نیا در ادامه گفت: متاسفانه سیاست های اقتصادی کشور در انتظار تحولات خارجی است در صورتی که باید اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.
کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: قطعا با تدبیر و مدیریت صحیح می توان وضعیت معیشت مردم را بهتر کرد و منتظر تحولات سایر کشورها نماند.
 
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب