سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50094
|
17:38 - 1399/10/27
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

۷۶۰۰ نفر از کارکنان استان ایلام به کرونا مبتلا شدند

۷۶۰۰ نفر از کارکنان استان ایلام به کرونا مبتلا شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تاکنون هفت هزار و ۶۸۰ نفر از کارکنان استان ایلام به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارشايلام بيدار، محمد کریمیان عصر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در ایلام اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیک بیماری در آبان‌ماه، در دیماه شرایط در استان بهتر شده و به جز شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان، تمام شهرستان‌های استان دارای وضعیت آبی است.

 
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۸ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.
 
کریمیان بیان کرد: وضعیت ابتلای افراد در استان برحسب جنس، درصد ابتلا در مردان ۶۰ درصد شامل ۱۴ هزار و ۴۸۹ مورد و در زنان ۴۰ درصد شامل ۹ هزار و ۹۱۱ مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۸ درصد شامل ۳۷۸ مورد و در زنان ۴۲ درصد شامل ۲۷۹ مورد بوده است.
 
وی اضافه کرد: ۲۳ درصد بیماران کرونایی و ۷۶ درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: وضعیت میانگین سنی مبتلایان ۴۲.۲ سال و میانگین سنی متوفیان نیز ۵۷.۴ سال بوده است.
 
وی گفت: میزان بروز بیماری در ۱۰ هزار نفر جمعیت، شهرستان‌های ایلام با ۵۲۷ و ایوان با ۵۰۳ نفر و بدره با ۴۵۹ رده‌های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۲۱ در ۱۰ هزار نفر است.
 
وی تصریح کرد: وضعیت ابتلای شاغلین در استان تعداد هفت هزار و ۶۸۰ نفر بوده که از این رقم، بخش بهداشت تعداد ۷۰۹ مورد، بخش درمان تعداد یک هزار و ۳۴۳ مورد و ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها نیز تعداد پنج هزار و ۶۲۸ نفر بوده است.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب