سرویس: اقتصادی
کد خبر: 50088
|
10:27 - 1399/10/27
نسخه چاپی

نماینده مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی در کاهش قیمت کالاهای اساسی ناموفق بوده است

ارز ۴۲۰۰ تومانی در کاهش قیمت کالاهای اساسی ناموفق بوده است
در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند ولی کالایی وارد نمی‌کنند، از این طریق سالانه سود سرشاری نصیب واسطه‌ها می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،  حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مشرق درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمینه کاهش قیمت کالاهای اساسی ناموفق بوده است.

 

وی ادامه داد: مدل حمایتی دولت در این زمینه باید تغییر کند. دولت اگر به دنبال حمایت از مصرف‌کنندگان است باید یارانه آن‌ها را مستقیم به خودشان دهد. در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند ولی کالایی وارد نمی‌کنند. از این طریق سالانه سود سرشاری نصیب واسطه‌ها می‌شود.

لطفی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: در حال حاضر گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق دارو به کشورهای همسایه وجود دارد. کمبود انسولین در بازار نشان‌دهنده این موضوع است. انسولین با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود ولی به دلیل اختلاف قیمت با کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

وی در ادامه افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید در دستور کار قرار گیرد. مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد باید به صورت ریالی به بیمه‌ها داده شود و بیمه‌ها پوشش دارویی خود را افزایش دهند. البته بیمه‌های خدمات درمانی باید به تعهداتشان به خوبی عمل کنند.

لطفی در پایان تصریح کرد: منابع مالی حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید به صورت شفاف به بیمه‌ها پرداخت شود و بیمه‌ها به وسیله آن پوشش بیمه‌ای خود را گسترده کنند تا از مصرف‌کننده‌های واقعی دارو حمایت شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب