سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50019
|
10:42 - 1399/10/24
نسخه چاپی

اظهارات فائزه هاشمی؛ انتهای جاده غرب گرایی

اظهارات فائزه هاشمی؛ انتهای جاده غرب گرایی
نماینده مردم خرم دره و ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارت فائزه هاشمی تا به اندازه ای شاذ و بر خلاف جو عمومی جهانی بود که قابل مورد تامل جدی قرار گرفت، تصریح کرد: این اظهارات نشان می دهد که این فرد چقدر از مصالح ملت خود و حتی جهان فاصله دارد.

به گزارشايلام بيدار، «حسن شجاعی»؛ نماینده مردم ابهر و خرم دره مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سردار سلیمانی گفت: اظهاراتی که خانم فائزه هاشمی درباره ترامپ و سردار حاج قاسم سلیمانی داشتند به قدری نادرست است که حتی برادرش در اقدامی بی سابقه به صورت سرگشاده از او خواست نسبت به این اظهارات عذرخواهی کند.

وی با اشاره به اینکه کاری را که برادر انجام داد کاری بود که پدر انجام نداد ادامه داد: زمانی که این خانم در دوران اصلاحات و در روزنامه خودش احکام اسلامی را زیر سوال می برد بسیاری از علما تذکراتی را به آقای هاشمی می دادند و درخواست می کردند که در این زمینه دخالت داشته باشند ولی مرحوم هاشمی نه در خفا و نه به طور علنی هیچ موضع گیری را نسبت به دخترخودشان نداشتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد این اظهارات انتهای غرب گرایی است تصریح کرد: غرب گرایی مسیری است که افراد در نقاط مختلف این مسیر قرار دارند و متناسب با نقطه ای که در آن قرار دارند اظهارنظر می کنند؛ آنهایی که در ابتدای این مسیر هستند کمی بسیط تر اظهارنظر می کنند و آنهایی که مثل این خانم به انتهای جاده رسیدند مافی الضمیر خود را به صراحت و جسارت و وقاهت اقرار می کنند.

شجاعی با اشاره به اینکه هر چند جریان غرب گرا تلاش بکند از این اظهارنظرها فرار کند اما واقعیت این است که اینگونه اظهارات پای جریان غرب گرایی نوشته شده و باید بدانند که انتهای جاده غرب گرایی همین نوع از اظهارات و حتی پناهندگی به دشمنان است تاکید کرد: اظهارات خانم هاشمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارنظری است که در کل جهان تعداد زیادی را سراغ نداریم که چنین اظهارنظری داشته باشند، در سراسر جهان نسبت به اینکه دوره ریاست جمهوری ترامپ باید به پایان برسد اجماعی وجود داشت، دوره ای که پر از خسارت برای مردم آمریکا و همه ملت های دنیا بود.

وی با بیان اینکه اظهارت این خانم تا به اندازه ای شاذ و بر خلاف جو عمومی جهانی بود که قابل توجه است تصریح کرد: این اظهارات نشان می دهد چقدر از مصالح ملت خود و جهان فاصله دارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه حاج قاسم نماد مقاومت است  ادامه داد: از نظر خانم فائزه هاشمی جمهوری اسلامی نباید در برابر مستکبرین و زورگویان عالم مقاومت کند و نباید در سوریه و عراق در برابر آمریکا و تحجر خشن می ایستادیم.

شجاعی با بیان اینکه مردم ما با همه وجود حس کردند که اگر در مقابل داعش در سوریه و عراق نمی ایستادیم باید در داخل کشور با داعش درگیر می شدیم مثل اتفاقی که در سطح کوچکی در مجلس رخ داد عنوان کرد: وقتی ما در حلب در مقابل داعش نمی ایستادیم داعش در درون پایتخت ایران به جنگ ما می آمد. کسی که اینگونه اظهارنظر می کند این چیزها را نمی بیند.

نماینده مردم ابهر و خرم دره با اشاره به اینکه داعش جلوه‌ی خشن تمدن غرب بود که با سوء استفاده جهالتی که در بخشی از جهان اسلام وجود دارشت مثل یک خنجر در دست استکبار در آمد تاکید کرد: هم باید در برابر آن خنجر ایستادگی می کردیم و هم در برابر استکبار ؛ اگر این خنجر را از دست استکبار نمی گرفتیم در خانه ما بر بدنمان فرود می آمد.

وی با بیان اینکه انکار رویکرد مقاومت عجیب است در شرایطی که مردم فهمیدند مقاومت چه دستاوردی را برای ملت ایران داشته است عنوان کرد: ای کاش به جای برادر، پدر وارد شده بود و جلوی دخترش را می گرفت که اگر از ابتدا این جلوگیری صورت می گرفت چه بسا وی به این نقطه نمی رسید.

شجاعی با اشاره به اینکه الان هم نمی دانیم این توصیه برادر به خواهر تا چه اندازه صادقانه است گفت: امیدواریم در محافل خصوصی تر خیلی جدی تر از خانم هاشمی بخواهند که از این گونه اظهارنظرها دست بردارند که حقیقتا به ضرر خودشان و جریانشان است.

وی با اشاره به اینکه در هر جامعه ای آزادی بیان مرزهایی دارد اما در هیچ کجای جهان آزادی بدون مسئولیت نداریم عنوان کرد: اگر کسی اظهارنظری داشته باشید باید مسئولیت و تبعات آن را نیز بپذیرید؛ بخشی از این تبعات، تبعات رسانه ای و اجتماعی است که به نظر می رسد این خانم آن را به جان می خرند و خودشان را در موضع نفرت ملت ایران قرار می دهد.

شجاعی با اشاره به اینکه ملت ایران نمی پسندند کسی به حاج قاسم یا راه او جسارت کند خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد خطوط قرمز ملت را نادیده بگیرد؛ زیرا ملت بر این خطوط قرمز حساس هستند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب