سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49976
|
09:30 - 1399/10/23
نسخه چاپی

تا کنون 80 درصد مردم ایلام در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

تا کنون 80 درصد مردم ایلام در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند
مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۸۰ درصد مردم این استان در طرح غربالگری محله محور شهید سلیمانی مورد پایش و رصد قرار کرونا گرفتند.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ "علی مریدی"، مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح سلامت محور شهید سلیمانی از ۱۱ آذرماه تاکنون، ۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر از افرادی که مورد غربالگری قرار گرفته اند، دارای علائم بالینی ابتلا به کرونا بوده اند.

وی اظهار کرد: تعداد تست های گرفته شده ۱۰ هزار و ۵۲۴ مورد است که از این تعداد، سه هزار و ۲۲۱ نفر کرونا مثبت تشخیص داده شدند و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها مورد قرنطینه خانگی قرار گرفتند و مابقی نیز با توجه به شرایط جسمانی و پیشرفت بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان ها بستری شدند.

مریدی افزود: همچنین در این مدت از ۱۰ هزار و ۸۷۱ مورد اماکن عمومی و پرتردد همچون بازارها و مراکز خرید بازدید صورت گرفت و نیز ۴۳۸ منزل دارای بیمار مبتلا به کرونا، ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی اضافه کرد: ۷۱ هزار و ۶۹۴ مورد خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه هدف ارائه شده و ۱۲ هزار بسته معیشتی هم به خانواده ها و افراد مبتلا به کرونا و خانواده های نیازمند آسیب دیده از کرونا اهدا شده است.

وی گفت: علاوه بر بیماران مبتلا به کرونا و خانواده های نیازمند، افراد قرنطینه معکوس شامل افراد دارای بیماری زمینه ای یا پیر و ناتوان که در صورت خروج از منزل احتمال ابتلای آنها به کرونا وجود دارد، نیز از این خدمات بهره مند شدند.

مریدی با بیان اینکه ایلام در زمینه کاهش بستری های بیمارستانی ۲۸ درصد و مرگ و میر ۷۸ درصد از اهداف کلی کشور جلوتر است، اظهار داشت: اهداف کلی طرح در سطح کشور برای کاهش بستری های بیمارستانی ۳۰ درصد است.

وی افزود: اما در استان ایلام میزان بستری ها در آذرماه نسبت به آبان ۵۸ درصد و دی ماه در مقایسه با آذرماه ۶۸ درصد کاهش داشته است که نسبت به سقف تعیین شده کشوری نیز کاهش چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: در بخش فوتی ها، هدف سقف کلی کشور کاهش ۱۰ درصدی فوتی ها تعیین شده است که در استان ایلام این میزان به ۷۸ درصد کاهش رسید.

وی توضیح داد: آذرماه میزان فوتی ها نسبت به آبان ۵۰ درصد و دی ماه در مقایسه با آذرماه ۸۸ درصد کاهش داشته است که این کاهش در مقایسه با سقف تعیین شده کشوری فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب