سرویس: سیاسی
کد خبر: 49935
|
13:41 - 1399/10/21
نسخه چاپی

درخواست میانمار از ایران؛ ملوانان ما را آزاد کنید

درخواست میانمار از ایران؛ ملوانان ما را آزاد کنید
وزارت خارجه میانمار اعلام کرد که نمایندگان این کشور در ایران و هند در تلاش هستند که 11 ملوان میانماری نفتکش توقیف شده کره جنوبی فورا آزاد شوند.

به گزارشايلام بيدار، یک رسانه میانماری خبر داد که دولت این کشور از ایران درخواست کرد ۱۱ تبعه این کشور را که عضو خدمه نفتکش توقیف شده کره جنوبی هستند، آزاد کند.

۶ روز بعد از رسانه‌ای شدن توقیف یک شناور نفتکش کره جنوبی، مقام‌های میانمار از ایران خواستند که ملوانان میانماری این نفتکش را آزاد کند.

بنا بر گزارش «میانمار تایمز»، دولت این کشور خواستار آزادی فوری 11 ملوان میانماری شده است.

طبق گزارش این رسانه، وزارت خارجه میانمار اعلام کرد که سفرا و نمایندگان ارشد این کشور در هند و ایران در تلاش هستند که ۱۱ ملوان خدمه نفتکش توقیف شده کره جنوبی توسط ایران را فورا آزاد شوند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه/ ۴ ژانویه) اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گفته می‌شود شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده و خدمه کشتی از اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

به روایت میانمار تایمز، «یو موئه کیاو اونگ» سفیر میانمار در هند با همتای ایرانی خود در دهلی نو دیدار و درباره این موضوع صحبت کرد و سفیر میانمار در تهران هم تلاش‌هایی را در پیش گرفته است.

دولت میانمار همچنین با سفارت کره جنوبی در «یانگون» پایتخت میانمار تماس برقرار کرد تا از طریق کانال‌های دیپلماتیک حفاظت مورد نیاز برای ملوانان میانماری تامین شود.

طبق این گزارش، سفارت کره جنوبی در تهران پیش از این رسما تایید کرد که همه ملوانان و خدمه نفتکش توقیف شده در ایران در صحت کامل هستند؛ نفتکشی که در آن ۵ تبعه کره جنوبی، ۱۱ میانماری، ۲ اندونزیایی و ۲ ویتنامی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد