سرویس: سیاسی
کد خبر: 49880
|
09:13 - 1399/10/18
نسخه چاپی

هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر؛

آشتی اخیر میان دوحه و ریاض مرحله جدیدی را در منطقه رقم می‌زند

آشتی اخیر میان دوحه و ریاض مرحله جدیدی را در منطقه رقم می‌زند
رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر گفت، آشتی اخیر میان دوحه و ریاض مرحله جدید امیدوارکننده‌ای را در سطح منطقه رقم می‌زند.

به گزارشايلام بيدار، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تماسی تلفنی با «تمیم بن حمد» امیر قطر آشتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس را به وی تبریک گفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه توافق اخیر میان کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست شورای همکاری در «العلا» (در عربستان سعودی) را یک دستاورد بزرگ عربی و اسلامی خواند که کار عربی مشترک و دفاع از مسائل امت و در مقدمه آن مسأله فلسطین را تقویت می‌کند.

وی افزود: آنچه انجام شد یک پیروزی برای وحدت و همبستگی و در هم پیچیدن طومار اختلافات بود که مرحله جدید امیدوارکننده‌ای را در سطح منطقه رقم می‌زند و بر بازگشت توجهات به مسأله فلسطین و حمایت از حق ملت آن در رهایی از اشغالگری و ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس کمک می‌کند.

هنیه در پایان از تلاش طرف‌های مختلف بویژه کویت برای آشتی میان قطر و عربستان سعودی قدردانی کرد.

شهر العُلا عربستان سعودی روز سه‌شنبه هفته جاری میزبان چهل‌ویکمین دور اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بود که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز پس از سه سال قطع روابط با عربستان سعودی در این اجلاس شرکت و توافقنامه آشتی با این کشور را امضا کرد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب