سرویس: اقتصادی
کد خبر: 49811
|
07:43 - 1399/10/15
نسخه چاپی

حضور طلا و نقره در کارزار مقابله با ویروس کرونا

حضور طلا و نقره در کارزار مقابله با ویروس کرونا
حضور طلا و نقره در کارزار مقابله با ویروس کرونا از جمله مراحل ساخت دارو، آزمایش و سرم دلیل اصلی بالا رفتن قیمت این فلزات گرانبها از ابتدای سال جاری بود.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از راشا تودی، بیماری کووید ۱۹ از بهار گذشته در جهان گسترش یافته و همه گیر شده است ازین رو سرمایه گذاران به سمت فلز طلا روی آورده و سرمایه‌گذاری در این بخش را امن تر یافته اند.

با افزایش تقاضا قیمت طلا به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در اوایل ماه آگوست رسید که نسبت به آغاز سال بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت قیمت نقره هم با رشد ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته قیمت های جدیدی را ثبت کرد که دلیل اصلی آن ناامنی و ناپایداری اقتصادی در جهان بود.

در این میان حفظ ارزش سرمایه از سوی سرمایه گذاران تنها دلیل افزایش قیمت این فلز گرانبها نبود بلکه افزایش تقاضا بیشتر به دلیل کاربرد آنها در حوزه های پزشکی، دارویی، دندانپزشکی و مسائل مرتبط با آن ها بود.

بر اساس این گزارش پژوهشگران آزمایشات و داروهایی را که در آن ها از نقره برای شناسایی و حفاظت از ویروسکرونااستفاده می‌شد به کار گرفتند، بررسی های سرم شناسی و آزمایشات خونی مواردی بود که در آن ها نقره و طلا در اندازه های نانو برای تشخیص سریع استفاده می شد و از نظر محققان این یک راهکار سریع و مطمئن برای شناسایی فرد مبتلا و اطمینان از سلامت فردی که پلاسمای خود را برای معالجه دیگران در اختیار قرار می دهد، است.

علاوه بر نقش نقره در تشخیص و استفاده از آن در مقابله با بیماری کووید ۱۹ از این فلز در ساخت انواع ماسک ها هم استفاده می شود از نقره هزاران سال است که برای جلوگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شود و نقشه ضد میکروبی قوی دارد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب