سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49803
|
07:02 - 1399/10/15
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آثار زیان بار کرونا به چرخه تولید

آثار زیان بار کرونا به چرخه تولید
یکی از آثار زیانبار کرونا به چرخه تولید کشور می توان به تعدیل نیرو شرکت های خصوصی و صوف خرد اشاره کرد کرد که منجر به افزایش آمار بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی در سطح کشور می شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::قریب به یک سال است که کرونا ویروس در کشورمان رخنه کرده و به دلیل عدم اطلاع از زمان دقیق ریشه کنی این ویروس تمامی کسب وکار و چرخه تولید در صنوف مختلف تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است و سبب بروز معضلات فراوانی در این شرایط بغرنج اقتصادی شده است.

از آثار زیانبار کرونا به چرخه تولید کشور می توان علاوه بر تعدیل نیرو شرکت های خصوصی، کارخانجات و حتی صوف خرد به واحدهای آسیب دیده و یا حتی تعطیل شدن آنها اشاره کرد کرد که منجر به افزایش آمار بیکاری در سطح کشور، که این خود نیز افزایش دیگر معضلات اجتماعی را به همراه دارد شد.

بنابراین رفع این معضل که از عهده فرد خارج است فقط توسط دولت امکان پذیر است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور اولویت بخشیدن به رفع این معضل ضرورت دارد و چنانچه در میان افراد آسیب دیده از کرونا افراد متأهل وجود داشته باشد این ضرورت دو چندان و بیشتر احساس می شود.

در این میان استان ایلام که قبل از شیوع کرونا نیز همواره در بین استان های کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط نامطلوبی به سر می برد با پدیدار شدن این ویروس منحوس بر شرایط بد اقتصادی مردم افزوده شد و نیاز است که نگاه مسئولین استانی و کشوری به این استان محروم نگاه ویژه تری باشد چون این سطح از فقر، محرومیت و شرایط نامطلوب اقتصادی با توجه به وجود سیل عظیمی از ذخائر نفت وگاز در استان حتی با وجود کرونا ویروس قابل درک نیست.

تمهیدات دولت برای واحدهای تولیدی دیده از کرونا

در همین رابطه رحمت الله قیصوری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن برای صنوف مختلف، آثار زیانباری را بر عملکرد اقتصادی کسب و کارها بر جای گذاشت که دولت از ابتدای سال جاری تلاش کرده است بخشی از این مشکلات را با اعطای تسهیلات جبران کند.

وی اظهار کرد: ۹ هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات امسال به واحدهای آسیب دیده از کرونا مصوب شد که با همکاری بانک های عامل ۷۷۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از تعطیلی این واحدها در اختیار آنها قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: پرداخت این تسهیلات منجر به تثبیت شغل برای ۹ هزار و ۶۰۷ نفر شد و دولت همچنان به حمایت از فعالان کسب و کار در زمینه های مختلف تا ریشه کن شدن کرونا و بازگشت فعالیت ها به شکل عادی ادامه خواهد داد.

قیصوری همچنین به عملکرد استان ایلام در زمینه اشتغال فراگیر اشاره و تاکید کرد: ۱۳۷ پرونده در این زمینه تاکنون تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون برای اجرای پروژه های مرتبط با اشتغال فراگیر در استان پرداخت و زمینه اشتغال ۴۵۴ نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام مهم ترین مزیت ها و قابلیت های استان را وجود ذخائر نفت و گاز ، بهره مندی از موقعیت مرزی مناسب و نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات ، برخورداری از موقعیت و قدمت تاریخی استان برای توسعه گردشگری تاریخی ، مذهبی و عشایری ، فراوانی نسبی آب ، امکان مهار آن و وجود دشت های بزرگ برای فعالیت های کشاورزی و آبزی پروری و قابلیت تنوع بخشی به فعالیت های کشاورزی و دامداری ، دارا بدون ذخائر معدنی با کمیت و کیفیت مطلوب گمرک بین المللی و پایانه صادراتی عنوان کرد.

قیصوری گفت: مجموعه مدیریتی استان آمادگی دارد از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف حمایت و تسهیلات مناسبی را در اختیار آنان قرار دهد تا هرچه بیشتر شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

در نهایت می توان گفت که مسئولین باید در راستای جلوگیری از تبدیل این معضل به فاجعه که زیاد با آن فاصله ای نداریم تلاش کنند و همچنین انتظار می رود که این روند حمایت مسئولین از اقشار آسیب دیده از کرونا به همین یکبار ختم نشده و تا پایان مهار کرونا و ریشه کنی این معضل ادامه داشته باشد و در حد حرف باقی نماند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب