سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 49767
|
11:35 - 1399/10/13
نسخه چاپی

سفیر ایران در عراق؛

روزی را می‌بینیم که حتی یک آمریکایی در عراق نباشد

روزی را می‌بینیم که حتی یک آمریکایی در عراق نباشد
سفیر ایران در عراق از برپایی مراسم های متعدد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در عراق خبر داد و گفت: در کنار این مراسم ها، بناست مراسمی هم در میدان تحریر بغداد برگزار شود.

به گزارشايلام بيدار، سفیر ایران در عراق از برپایی مراسم های متعدد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در عراق خبر داد و گفت: در کنار این مراسم ها، بناست مراسمی هم در میدان تحریر بغداد و همچنین محل شهادت که جاده فرودگاه است، برگزار شود.

«ایرج مسجدی» در گفت و گو با برنامه سرباز روح الله گفت: آنچه که ما امروز در عراق شاهدیم، برپایی مرام های بسیار متنوع و با شکوه برای بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس توسط عراقی ها است.

وی ادامه داد: در عراق توسط مسئولین، جریانات مختلف و مردم مراسم بسیار گسترده ای به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در بغداد و سایر شهرها برای بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهندس در حال انجام است. تا به حال به هر مراسمی که رفته ایم با استقبال بسیار و گسترده ای از سوی مردم و مقامات مواجه بوده ام. مراسم باشکوهی قرار است در نجف برپا شود و دیروز در کربلا مراسم باشکوهی برگزار شد و چهارشنبه نیز در بغداد. قرار است در میدان تحریر و خود محل شهادت که جاده فرودگاه است هم مراسم های باشکوهی برگزار شود.

وی همچنین از حال و هوای عراق در آستانه شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز عنوان داشت: یاد و نام و پوستر شهدای عزیز در جای جای این کشور نصب شده و همه جا اسم سردار سلیمانی و ابومهدی بر زبان ها جاری است. امروز یک مراسم بر مزار ابومهدی در وادی السلام بود و جمعیت بسیار عظیمی جمع شده بودند و مراسم بسیار باشکوهی با حضور زنان و مردان و جوانان بود و برای شهدا سنگ تمام می گذارند.

مسجدی تصریح کرد: امروز محور و جریان مقاومت تبدیل به یک قدرت بسیار عظیم منطقه ای شده و یک بخش قابل توجهی از آن مرهون تلاش و فعالیت های مستمر و جدی شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس است. جبهه مقاومت اسلامی امروز از قدرت دفاعی قوی برخوردار شده و از اتحاد و همگرایی و توان بازدارنده قوی در منطقه برخوردار شده و دشمنان کینه توز و بخصوص صهیونیست ها نگران قدرت جبهه مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش بسیاری کردند؛ اظهارداشت:امروز جبهه مقاومت به یک خود اتکایی رسیده و خود روی پای خود ایستاده و هم روی پای خود ایستاده و هم تجهیزات قدرتمندی در اختیار دارد که می تواند قدرت بازدارنگی داشته باشد و روند رو به رشد و تحکیم و تقویت بسیار زیادی را داشته است.

سفیر ایران در عراق درباره خروج آمریکا از عراق نیز گفت: پارلمان عراق یک مصوبه ای بلافاصله بعد از این شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس تصویب کرد که نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند. این مصوبه پارلمان بود و دولت که موظف به اجراست این موضوع را پیگیری کرد و طی مذاکراتی که انجام شده، دولت از آمریکایی ها خواست که در یک برنامه زمان بندی شده عراق را ترک کنند.

وی در پایان گفت: چیزی که دولت عراق امروز مطرح می کند این است که آنها خاک عراق را ترک کنند و این بحث کاملا در جریان است و در چند مرحله آمریکایی ها نیروهای خود را کاهش داده اند و از بعضی نقاط هم خارج شده اند و این موضوع در دستور کار عراق است و ان شاءالله روزی را شاهد خواهیم بود که حتی یک آمریکایی در عراق حضور نداشته باشد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب