سرویس: سیاسی
کد خبر: 49766
|
10:25 - 1399/10/13
نسخه چاپی

بررسی سند جامع همکاری راهبردی ایران و افغانستان

بررسی سند جامع همکاری راهبردی ایران و افغانستان
سند جامع همکاری راهبردی ایران و افغانستان روز جمعه با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشايلام بيدار، سند جامع همکاری راهبردی ایران و افغانستان روز جمعه (12 دی 1399) با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این نشست با تاکید بر حل بسیاری از مسائل در جریان مذاکرات سند جامع همکاری راهبردی میان ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، این اتفاق مهم صورت گیرد.

وی از حسن نیت طرفین در امضای این سند خبر داد و گفت: کشورهای ایران و افغانستان با احترام بر اصل قانون اساسی دو کشور و احترام به حاکمیت‌های خود، آینده روشنی در همکاری‌های همه جانبه خواهند داشت.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نقش و اهمیت مراکز مطالعاتی و پژوهشی در سیاست خارجی، حضور و فعالیت چنین مراکزی را تسهیل کننده دیپلماسی رسمی در کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: اندیشکده‌های فعال در حوزه روابط خارجی باید همصدا با حاکمیت و جریان منافع ملی، حرکت رسمی سیاست خارجی را جهت دهی و تاحد بسیار به برآورده ساختن نیازهای پژوهشی و عملیاتی دستگاههای مرتبط با مسائل خارجی، کمک کنند.

در این نشست که در محل موسسه مطالعات راهبردی شرق برگزار شد، محمدابراهیم طاهریان نماینده وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان، محمد صدیقی‌فر سر کنسول ایران در هرات، محمد بهشتی منفرد رییس نمایندگیوزارت امور خارجهدر شمال شرق کشور، محمود افخمی سرکنسول سابق ایران در هرات شرکت داشتند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد