سرویس: اقتصادی
کد خبر: 49743
|
08:38 - 1399/10/11
نسخه چاپی

بیت کوین باز هم رکورد قیمتی را شکست

بیت کوین باز هم رکورد قیمتی را شکست
در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت‌ کوین دوباره رکورد زد.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از رویترز، در معاملات امروز هر توکن بیت کوین رقم 28 هزار و 599.99 دلار را لمس کرد.

با این حساب قیمت این ارز مجازی از ابتدای سال جاری تاکنون 295 درصد رشد کرده است.

نخستین بار حدود دو هفته پیش در روز 16 دسامبر بود که قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار عبور کرد. به طور کلی دلیل رشد قیمت این ارز مجازی این است که برخی سرمایه‌داران در آمریکا جذب بازار ارزهای مجازی شده و پول بیشتری را وارد این بازار کرده‌اند. 

در واقع ظرفیت ارزهای مجازی به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از تورم باعث شده تا سرمایه گذاران به سمت این بازار روی بیاورند. از طرف دیگر گویا شناسایی سود در این بازار نیز زودتر از بسیاری از بازارها اتفاق می‌افتد و برخی سرمایه‌داران نیز معتقدند که استفاده از ارزهای مجازی قرار است به یک نظام پرداخت متداول در جهان تبدیل شود.

البته طی چند ساعت گذشته قیمت بیت کوین دوباره به زیر 28 هزار دلار عقب نشینی کرده، اما علی رغم این عقب نشینی نسبت به 7 روز پیش 17.44 درصد رشد کرده است. طی 24 ساعت گذشته 1.88 میلیون توکن بیت کوین در بازار جهانی جابه جا شده که ارزش این مبادلات بیش از 52 میلیارد دلار بوده است. 

اتریوم هم طی هفت روزی که گذشت عملکرد خوبی داشته و 18.76 درصد رشد کرده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین 515.5 میلیارد دلار برآورد شده است. تا امروز از مجموع 21 میلیون توکن بیت کوین قابل استخراج 18.585 توکن استخراج شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد