سرویس: اقتصادی
کد خبر: 49742
|
08:36 - 1399/10/11
نسخه چاپی

ارزش دلار باز هم در بازار جهانی کاهش یافت

ارزش دلار باز هم در بازار جهانی کاهش یافت
در معاملات امروز بازار جهانی ارز، شاهد تداوم روند نزلی شاخص ارزش دلار در بازار بودیم.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از رویترز، سرمایه‌داران برای جابجا کردن دلارهای خود با دیگر دارایی‌ها باعث شد تا در نخستین روز معاملاتی پس از تعطیلات کریسمس شاهد افت ارزش دلار در بازار جهانی باشیم. ارزش یورو در برابر دلار 0.3 درصد رشد کرد و 1.2295 دلار داد و ستد شد. 

کارشناسان بانک کامن ولث استرالیا، می‌گویند: آغاز روند و اکسیناسیون گسترده علیهکرونادر بسیاری از کشورهای  جهان در کنار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی جدید در آمریکا باعث کاهش ریسک در اقتصاد جهانی شده و چشم‌انداز بازارهای مالی را مثبت کرده است.

دلار استرالیا هم در برابر دلار آمریکا 0.4 درصد رشد کرد و هر دلار استرالیا 0.7637 دلار آمریکا مبادله شد که نزدیک به بالاترین میزان در دو سال و نیم گذشته است.

ارزش پوند انگلیس هم در برابر دلار رشد کرد و هر پوند با 0.25 درصد افزایش ارزش 1.35 دلار ارزش‌گذاری شد. ین ژاپن هم در برابر دلار 0.15 درصد رشد ارزش داشت و هر دلار آمریکا 103.36 ین داد و ستد شد. 

شاخص ارزش دلار به طور کلی در معاملات امروز در برابر سبد ارزهای مرجع 0.26 درصد کاهش یافت و به 89.76 واحد رسید که فاصله کمی با پایین‌ترین میزان در دو سال و نیم گذشته دارد. این افت ارزش دلار باعث شد تا قیمت طلا و نفت در بازار جهانی رشد کند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب