سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 49737
|
08:14 - 1399/10/11
نسخه چاپی

افشین واقعی «خانه امن» را بشناسید

افشین واقعی «خانه امن» را بشناسید
ویژگی های نقش امنیتی افشین باعث شده تا این نقش را به یکی از شهدای سرباز گمنام امام زمان (عج) به نام شهید سید علی حسینی، نسبت دهند. شهیدی که حتی نام محل شهادتش نامعلوم است.

به گزارشايلام بيدار، شخصیت «افشین» یکی از ماموران امنیتی و مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی خانه امن، بین مخاطبان حسابی به چشم آمده است. امین زندگانی بازیگر نقش افشین در گفت‌وگو با روزنامه خراسان گفت: در دوره بازنشستگی به نقش افشین افتخار خواهم کرد. معتقدم یک بازیگر شاید تعداد کار زیادی در مدت بازیگری اش انجام دهد، ولی تعداد نقش‌هایی که تاثیرگذار و ماندگار باشند شاید به سختی از تعداد انگشتان یک دست فراتر بروند.

افشین واقعی سریال خانه امن کیست؟

ویژگی‌های نقش امنیتی افشین باعث شده تا این نقش را به یکی از شهدای سرباز گمنام امام زمان (عج) به نام شهید سید علی حسینی، نسبت دهند. شهیدی که حتی نام محل شهادتش نامعلوم است و روی سنگ مزارش نوشته شده: محل شهادت: بلاد کفر.

شهید سید علی حسینی کیست؟

شهید «سید علی حسینی» سرباز گمنام امام زمان (عج)، فرزند شهید «سید ابوالقاسم حسینی» شهید دوران جنگ تحمیلی است. او متولد یکم بهمن ماه ۱۳۴۱ و از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که طی ماموریتی که در خارج از کشور بسر می‌برد، دستگیر شده و در تاریخ بیست وسوم دی ماه ۱۳۹۲ به شهادت رسید. مزار او در قطعه ۲۶ بهشت زهرای تهران است.

«معصومه عبدی» همسر شهید گفت‌وگویی در سال ۹۸ انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

همیشه می‌گفت: جای من اینجا خالی است!

- شهید حسینی، در زمان حیات خود، ارادت زیادی به شهدای گمنام داشت و اکنون نیز مزارش در قطعه‌ای از بهشت زهرا (س) است که بیشترین شهید گمنام را دارد. پدر همسرم نیز در قطعه ۲۴ شهدای بهشت زهرا (س) دفن شده است و او نیز از شهدای دفاع مقدس است. از این رو، ما همیشه تردد زیادی به بهشت زهرا (س) داشتیم.

- وقتی بر سر مزار پدرش و دیگر شهدا می‌رفتیم، همسرم همیشه می‌گفت: «جای من اینجا خالی است». طی مدت پنج سالی که همسرم به شهادت رسیده، از بابت فقدان او هنوز متاثریم، اما از بابت اینکه خودش به آرزویش رسید، خوشحالیم. 

رنجی که در راه خدا و پاسداری از وطن کشید به درجاتش می‌افزاید 

-  شهید حسینی به واسطه شغل و خدمتش به وطن، همیشه در ماموریت‌های پُرخطر شرکت داشت. او مدتی را در غربت و اسارت به‌سر می‌برد. به عقیده من، رنجی که شهید حسینی در راه خدا و پاسداری از وطن کشید، به درجات او می‌افزاید و توفیقی بود که نصیب او شد.

- او به ماموریت رفت و سه هفته بعد از دستگیری، خبر شهادتش آمد. سوال‌های زیادی درباره شهادت همسرم، برای من و فرزندانم بی جواب باقی مانده است.

اصلا اهل دنیا نبود

- شناختی که سال‌ها زندگی با او به من داد، این بود که او اصلا اهل دنیا نبوده و فردی کاملا وارسته بود. هیچ تعلق خاطر دنیوی در وجود او ندیدم.

- بسیار متواضع و امانتدار بود. بسیار مأخوذ به حیا بود. علیرغم موقعیت و مرتبه کاری بالایی که داشت، هرگز اهل هیاهو و دیده شدن نبود. زیرا این افراد هرچقدر از نظر اداری، دارای پُست و مقام و درجه باشند، بازهم همان سربازان ساده و گمنام امام زمان (عج) هستند.

- به انجام تکالیف دینی اش بسیار مقید بود و حتی در ماموریت‌هایی که در ماه مبارک رمضان می‌رفت، روزه اش را کامل می‌گرفت و می‌گفت: طاقت ندارم به خاطر کار و ماموریت، روزه‌ام را بشکنم. شاید یکی از علت‌هایی که شهادت قسمتش شد، همین خصوصیات اخلاقی باشد.

از ۱۰ آبان ماه امسال سریالی تحت عنوان «خانه امن» از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت و آخرین قسمت آن نیز ۷ دی‌ماه از رسانه ملی پخش شد. سریالی در ۵۰ قسمت که داستان آن درباره مامور امنیتی است که به پرونده هایی ورود می کند.

این سریال براساس پرونده‌های واقعی و امنیتی به نگارش درآمده و تولید شده است. احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب نژاد نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است.

احمد معظمی، کارگردان این سریال گفت: به زودی پیش‌تولید فصل دوم سریال خانه امن ساخته می‌شود و قصد داریم در فصل دوم این سریال بخش‌های دیگری از تلاش‌هایی که برای امنیت کشور انجام می‌شود را نشان دهیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد