سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49728
|
08:24 - 1399/10/10
نسخه چاپی

در مصاحبه تفصیلی با ایلام بیدار عنوان شد؛

سردار سلیمانی، الگوی ولایتمداری در روزهای سخت

سردار سلیمانی، الگوی ولایتمداری در روزهای سخت
فرمانده دلها ،موفقیت و سربلندی ملت ایران را در پیروی مطلق از ولایت فقیه و امام خامنه ای عزیز می داند. او ایمان دارد که راه امام راحل و مقام معظم رهبری در یک راستا قرار دارد و هرگز به دو راه تبدیل نخواهد شد.

گروه جهاد مقاومت ایلام بیدار::در آستانه سالگرد شهادت مظلومانه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم. شهادتی که در پی عملی ناجوانمردانه وخالی از تدبیر آمریکای جنایتکار رخ داد و ایامی به شدت تلخ و حزان انگیز و فراموش نشدنی برای ملت ایران و جهان اسلام رقم زد.

شهادت این فرمانده شجاع و لایق، مدیر ، مدبر و شیفته اهل بیت علیه السلام داغی سنگین بر دل نه تنها ملت ایران بلکه در تمام آزادگان و مسلمانان جهان اسلام نهاد. داغی که تسکین نمی یابد مگر با گرفتن انتقامی سخت و در خور شان این عزیز شهید.

فارغ از تمام اندوه ها و تالم های حاصل از شهادت این سردار والا مقام ، می توان اذعان داشت که این رخداد تلخ برای دشمنان نه تنها دستاوردی نداشت و آنها را بیش از پیش از هدفشان دور و دورتر کرد بلکه حاج قاسم را تحت عنوان چهره ای ماندگار به یک مکتب اسلامی ، اعتقادی و انقلابی تبدیل نمود و عشق به این شهید گرانمایه را در قلوب مردم ایران و آزادگان جهان جای داد که رسیدن به این درجه ، بی شک ثمره ی اخلاص عمل و خلوص نیت ایشان بود به گونه ای که مقام معظم رهبری این ویژگی بارز را چه قبل از شهادت ایشان و چه بعد از آن مهمترین ویژگی ایشان دانسته‌اند.

در همین راستا "علی اسماعیلی"، کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تفصیلی با ایلام بیدار به بیان ویژگی های منحصر به فرد سردار دلها پرداخته است که با هم در زیر می خوانیم.

*از ویژگی های سردار دلها برایمان بفرمایید.

علی اسماعیلی::این روزها عجیب بوی سردار سلیمانی را می دهند. مرور حوادث تاریخی مصادف با این ایام و نقش پررنگ سردار در ساماندهی آنها و ناکام گذاشتن دشمنان قسم خورده در رسیدن به اهداف شومشان و نیز همزمانی سالگرد شهادت این بزرگمرد والا مقام ، یاد حاج قاسم را بیش از زمان دیگری در هوای ایران منتشر کرده است.

یکی از مهمترین رویدادهای سالهای اخیر که در دیماه سال 88 روی داد، فتنه و آشوبی بود که برخی مزدوران خارجی و فریب خوردگان داخلی در پی تحریکات دشمنان بر پا کردند.

سران فتنه و پیروان چشم و گوش بسته شان پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ، هر آنچه در توان داشتند را بکار گرفتند تا جوّی متشنج و ناآرام را بر فضای داخلی ایران حاکم کنند و در این راه حتی وقاحت را به حد اعلی رساندند و مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) را مورد اهانت قرار دادند، غافل از اینکه ملت ایران با تمام سختیها و ناملایمات اجتماعی و اقتصادی، خط قرمزی دارد به عنوان «دین» که گل سر سبد این خطوط قرمز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است به طوری که حتی از مال و جان خود به راحتی خواهند گذشت اما از عشق به حسین (ع) هرگز.

فتنه که اتفاق افتاد ، دلهای بیدار به درد آمدند و بار دیگر آوای خروش سر دادند و این بار در 9 دی ، برگ زرین دیگری از پیروزی خود را بر تقویم زمان ترسیم کردند. ملت فهیم ایران بصیرت و آگاهی خود را در این روز به نمایش درآورد و باز هم مشت محکم دیگری بر پیکر دشمنان، خائنان و وطن فروشان فرو آورد.

بر کسی پوشیده نیست که در حوادث ناگواری از این قبیل، علاوه بر آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولین نیز باید مدبرانه و دلسوزانه زمام امور را در دست بگیرند. به ویژه اگر مسائل رخداده امنیت و آرامش دولت و ملت را نشانه گرفته باشد.

در چنین شرایطی نقش نیروهای نظامی و امنیتی و در راس آنها فرماندهان ارشد بسیار موثر است. یکی از این دلاور مردان ، سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که چه در آن سال و چه در نهم دی سالهای بعد و بعدتر در اجتماعات مختلف مردمی به صیانت و پاسداری از ارزشهای دینی پرداخت و ضمن تاکید بر دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب سعی در شناساندن دشمنان واقعی ایران اسلامی به مردم داشت و در این را نیز بسیار موفق بود.

 

سخنان تاریخی سردار دلها 

فرمانده شهید سپاه قدس در خصوص فتنه 88 معتقد بود که : « این حوادث کوچکی که در ایران اتفاق افتاده است برای ملت ایران ناچیز بود، اما ملتهای منطقه را نگران کرده بود، چون آنها به ایران امید دارند و ایران در جانهای مردم منطقه جای گرفته است چرا که همه دیدند که یه سازمان کوچک (حزب الله) که نترسیدن را از ملت ایران یاد گرفته است، چه سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زده و آن را سر جای خود نشانده است

». این جملات ساده و کوتاه به خوبی دقت و درایت سردار را در بیان مطالب نشان می دهد به نحوی که با یک تلنگر کوچک به نقش عمیق ایران در منطقه اشاره می کند.

فرمانده دلها ،موفقیت و سربلندی ملت ایران را در پیروی مطلق از ولایت فقیه و امام خامنه ای عزیز می داند. او ایمان دارد که راه امام راحل و مقام معظم رهبری در یک راستا قرار دارد و هرگز به دو راه تبدیل نخواهد شد. ایشان در این خصوص گفته اند : "امروز رمز موفقیت ما در پیروی مطلق از امام خامنه ای عزیز است. من متاسفم برای کسانی که خود را پیرو خط امام می داند و به جای نامه سرگشاده نوشتن برای دشمنان، به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می نویسند. آیا این درست است؟"

این گفتار زیرکانه شهید سپهبد سلیمانی به وضوح بیان کننده این مهم است که امنیت و آرامش جامعه در گرو تابعیت از ولایت فقیه است و دیگر هیچ. چرا که ولی فقیه مجری احکام الهی و حدودات شرعی در جامعه اسلامی است و اگر این امور به درستی محقق شوند امنیت ، صلابت و رستگاری برای ملت رقم خواهد خورد. تابعیت از ولایت فقیه شایسته و لایق ضامن و حافظ اقتدار ملت است.

آنان که دم از راه امام میزنند و خود را دوستدار ملت و دولت می دانند ، اما در عین حال طالب برقراری روابط حسنه با غرب به خصوص آمریکا هستند ، اگر قدری به خود آیند و گذری هر چند کوتاه به راه و سیره حضرت امام (ره) داشته باشند، خواهند دید که راه امام دقیقاً همین راهی است که مقام معظم رهبری در پیش گرفته اند.

شهید سلیمانی در یکی از اجتماعات خود در شهر کرمان در این خصوص برای مردم اینگونه بیان داشته : « حضرت امام چون برای حق قیام کرده بود، با هیچ باطلی سازش نکرد و اجازه رشد باطل را در کشور نداد. امام تنها همراهی کسانی را می پذیرفت که نیت حق و نیت الهی داشتند وه به سینه کسانی که نیت غیر الهی و کسب منافع شخصی و فامیلی و جناحی و گروهی داشتند، میزد. امام با هیچ باطلی سازش نکرد. این خیلی برای مدیریت امروز مهم است. برخی امروز خرده گیری می کنند، خود را پیرو امام می دانند اما جور دیگری عمل می کنند.امام هر باطلی را از ریشه نابود کرد. چرا امروز به سخنان قاطع و مواضع رهبر انقلاب خرده می گیرید؟ امام را ندیدید؟ سخنان امام را در مورد ضد انقلاب و دشمنان نشنیدید؟» همین کلام مختصر به خوبی تکلیف ما را در مقابل رفتارهای دشمن و نیز تاسی و پیروی از رهبر عزیزمان روشن کرده است.

نقش سردار در تحولات منطقه ای را چگونه ارزیابی می کنید؟

در این میان هستند افرادی که خود را برای نظام و مردم کاسه داغ تر از آش کرده اند و به بهانه رفاه و آسایش مردم، رابطه با آمریکا را به تصویری آرمانی تبدیل کرده اند و از آن تندیس نجات ساخته اند، غافل از آن که خودِ این ناجی خیالی، از درون آشفته و پریشان است و مانند دیواری ترک خورده هر آن در انتظار ریزش است.

از دیدگاه سردار آسمانی پیشرفت کشور حاصل از خوباوری، خود ساختگی و عمل به شعار نه شرقی و نه غربی است. ایشان در این باره بیان داشته اند: « برخی که دنبال رابطه با آمریکا می گردند ،از کشورهای هم پیمان آمریکا عبرت بگیرند. ببینند با وجود اینکه تحریم هم نیستند ،چه وضعیتی دارند؟ اینها هم که هم پیمان آمریکا هستند امروز به فلاکت افتاده اند.برخی برداشت و تعبیر غلط کرده اند و می گویند همانگونه که امام جام زهر را نوشید و قطعنامه را پذیرفت ، امروز هم رهبر انقلاب جام زهر را بنوشد تا رابطه با آمریکا برقرار شود. این چه غلط بزرگی است؟ این چه سفسطه ای است؟ این کار جان اسلام و ایران را می گیرد. شرایط امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست.»

این قبیل گفتارها از زبان شخصی کارآزموده و نظامی همچون سردار سلیمانی که سالها در جبهه های مختلف حضور داشته و عملکرد قدرت های مختلف منطقه را به خوبی تحلیل می نموده، بیانگر شناخت واقعی ایشان از قدرتهای غرب و آمریکاست.

شناختی که منتهی به این امر شده که آمریکا حتی با ظاهر فریبنده و شعارهای بشر دوستانه اش به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. پس در نتیجه برقراری رابطه در این ایام و به خصوص با شرایط وقیحانه و مزخرف آمریکا برای توافق، نه تنها برای ملت آرامش و آسایشی به دنبال نخواهد داشت، بلکه می تواند، زمینه ساز چند دستگی ها و تفرقه افکنی و به خطر افتادن ارزشهای اسلام و انقلاب شود. چیزی که هزاران هزار شهید گمنام و بی نشان و یا اسطوره های شهیدی چون حاج قاسم در راه اعتلایش در خون خود غوطه ور شدند. پس کمی به خود آییم و بدانیم چه می خواهیم و به چه قیمتی؟ خدا کند که شرمنده امام و شهدا نشویم.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد