سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49722
|
08:09 - 1399/10/10
نسخه چاپی

رییس اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت:

۱۶ هزار بیمار اورژانسی به مراکز درمانی ایلام منتقل شدند

۱۶ هزار بیمار اورژانسی به مراکز درمانی ایلام منتقل شدند
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ایلام گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۳۹۷ بیمار و مصدوم اورژانسی توسط نیروهای اورژانس استان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارشايلام بيدار،دکتر صید نور علیمرادی "،رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ایلام  در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود ۷۰ هزار تماس در این بازه زمانی با اورژانس ۱۱۵ استان برقرار شده که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار مورد منجر به ماموریت اورژانسی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است، افزود: ۲۸ پایگاه جاده ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در سطح استان خدمات فوریت های پزشکی ارائه می دهند.

دکتر علیمرادی یادآور شد: همه آمبولانس ها در استان مجهز به GPS بوده و به صورت شبانه روزی جهت افزایش کیفیت خدمات رصد می شوند.

رییس اورژانس ۱۱۵ ایلام با اشاره به اینکه یک فروند بالگرد تخصصی اورژانس مستقر در فرودگاه ایلام خدمات فوریت های پزشکی ارائه می دهد، اظهار داشت: ۱۹۴ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان در ۹ ماه گذشته انجام گرفته است.

دکتر علیمرادی یادآور شد: در مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) هماهنگی جهت اعزام ۲ هزار و ۹۴۰ بیمار در داخل استان و اعزام ۴۱۶ بیمار به مراکز درمانی خارج استان انجام گرفته است.

به گفته وی، همچنین ۲ هزار و ۶۱۸ ماموریت انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان های استان و یک هزار و ۱۹۶ ماموریت انتقال بین مراکز درمانی برای بیماران کرونایی در ۹ ماهه امسال ثبت شده است.

دکتر علیمرادی با اشاره به هزینه های بالای نگهداری پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان از خیرین خواست: برای کمک رسانی به راه اندازی پایگاه های اورژانس در سطح استان و کمک به حفظ سرمایه‌های اورژانس، تامین، تجهیز و خرید دستگاه های مورد نیاز، اورژانس ایلام را در راستای بهبود کیفیت و افزایش خدمت رسانی به مددجویان یاری رسانند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب