سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 49691
|
07:39 - 1399/10/09
نسخه چاپی

خانه‌سازی جهادی‌ها برای کپرنشین‌ها به نیت حاج قاسم

خانه‌سازی جهادی‌ها برای کپرنشین‌ها به نیت حاج قاسم
مسئول گروه جهادی نور کوثرانه فاطمی گفت: به نیت حاج قاسم سلیمانی بنا داریم برای کپرنشینان جنوب کرمان خانه مسکونی احداث کنیم که همزمان با اولین سالگرد شهادت این سردار آسمانی، خانه‌های ۱۴ خانواده تحویل خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، کمیل مسیح طهرانی، مسئول گروه جهادی نور کوثرانه فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: گروه جهادی ما برنامه‌های مختلف اجتماعی و عمرانی بسیاری در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان در زهکلوت، خوزستان شهرستان‌های اهواز و خرمشهر و ... داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه زهکلوت کرمان، جمعی از کپرنشین‌ها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این خانواده‌ها در وضعیت بسیار بدی از لحاظ معیشتی، مسکن و غذایی قرار داشتند که شاید متاسفانه در طول روز غذای کافی برای خوردن هم نداشتند.

خانه‌سازی برای کپرنشینان به نیت حاج قاسم

مسیح طهرانی با بیان اینکه تصمیم شد تا به نیابت از حاجقاسم سلیمانیکه هموارهمرد میدانجهاد و سازندگی بود، برای این خانواده‌ها خانه بسازیم، تصریح کرد: با همکاری و مساعدت مسئولین و دهیار، زمین لازم برای احداث خانه‌ها در منطقه‌ای به دور از سیل و زلزله تأمین شد و روند ساخت خانه‌ها آغاز شد.

وی افزود: این زمین اختصاص یافته، ابتدا توسط گروه‌های جهادی مسطح شد و نقشه‌کشی لازم برای ساخت این خانه‌ها نیز آغاز شد.

ساخت خانه برای ۱۴ خانواده با کمک خیرین

مسئول گروه جهادی نور کوثرانه فاطمی گفت: متاسفانه وضع زندگی ۱۴ خانواده در این منطقه بسیار سخت بود که ساخت منازل آن‌ها در اولویت قرار گرفت و با کمک خیرین هزینه لازم برای ساخت خانه‌هایی حدوداً ۳۰ متری که معمول و روند خانه‌های این منطقه است، فراهم شد.

وی تصریح کرد: خانه‌های این ۱۴ خانوار به پایان رسیده و همزمان با ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به آن‌ها تحویل خواهد شد. در مجموع، برای ساخت این ۱۴ خانه، بیش از ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

مجتمع مسکونی حاج قاسم سلیمانی برای کپرنشینان

مسیح طهرانی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی و اقدام لازم برای آب‌رسانی و برق‌رسانی به این خانه‌ها نیز صورت گرفته است تا این افراد بدون هیچ دغدغه‌ای از لحاظ امکانات در این خانه‌ها مستقر شوند. مابقی خانه‌ها نیز در حال احداث است تا به زودی مجتمع مسکونی حاج قاسم سلیمانی با حداقل ۳۰ واحد مسکونی برای این کپرنشینان تکمیل شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب