سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 49688
|
07:30 - 1399/10/09
نسخه چاپی

دستور «حاج قاسم» برای اجاره خانه در سوریه!

دستور «حاج قاسم» برای اجاره خانه در سوریه!
آخر کجای دنیا سابقه دارد که برای دفاع از یک شهر، خانه‌هایش را اجاره کنند و به حقوق افراد احترام بگذارند؟ این اوج اخلاق و عمل به اسلام از سوی حاج قاسم و جبهه مقاومت بود.

به گزارشايلام بيدار، سردار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان جنگ تحمیلی و نبرد در سوریه در مراسم رونمایی از کتاب خاطراتش با نام «گیل مانا» که در خبرگزاری مهر برگزار شد، به بیان نکاتی درباره نقش سردار شهید،‌ حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی گفت:‌ سردار قاسم سلیمانی کاری کرد که همه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس هم، قدرت رویارویی با ایران را نداشتند. انقلاب به جایی رسید که بسیاری از عرصه‌ها را درنوردید. آمریکا و اسرائیل وقتی از نقشه‌هایشان علیه انقلاب اسلامی ناامید شدند، داعش را تاسیس کردند و مسلمانان را به جان مسلمانان انداختند.

سردار محمدعلی حق‌بین، راوی کتاب گیل‌مانا

سردار حق‌بین افزود: اخلاق و منش سردار سلیمانی زبانزد بود. بقیه مدافعان حرم هم از این اخلاق و منش درس می‌گرفتند و بر اساس آن رفتار می کردند. یادم هست خانه‌ای را برای مقرمان در سوریه انتخاب کرده بودیم. وقتی فهمیدیدیم طلاهای خانم خانه در ویترین است، ‌دور تا دور آن را با چسب‌های زخیم بستیم تا آسیبی به آن‌ها نرسد. وقتی آن منطقه امن شد و خانمِ صاحب خانه آمد، از این که طلا و جواهرهایش سالم‌ مانده‌اند، تعجب کرده بود. از خوشحالی گریه می‌کرد و اصرار داشت همان جا بمانیم و خودش برای چند شب به خانه دخترِ دکترش که قدری آنطرف‌تر بود، رفت.

این فرمانده میدانی نبرد در سوریه ادامه داد: ما برای دفاع از مردم سوریه، مجبور بودیم در خانه‌هایشان مقر بزنیم. به دستور حاج قاسم یا از صاحبان این خانه‌های اجازه می‌گرفتیم و در برخی موارد،‌ خانه‌ها را اجاره می‌کردیم! آخر کجای دنیا سابقه دارد که برای دفاع از یک شهر، خانه‌هایش را اجاره کنند و به حقوق افراد احترام بگذارند؟ این اوج اخلاق و عمل به اسلام از سوی حاج قاسم و جبهه مقاومت بود.

بیشترین آشنایی من با سردار سلیمانی در جریان آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا بود که حدود چهار سال در محاصره سخت تکفیری‌ها بود. دشمن، خط فوق‌العاده مستحکم و غیرقابل نفوذی را دور این شهرها زده بود. در آزادسازی حلب هم که بسیار مشکل بود، خدا از طریق تدابیر سردار حاج قاسم سلیمانی به داد ما رسید تا توانستیم این شهر را آزاد کنیم.

کتاب گیل‌مانا را سیده‌نساء هاشمیان سیگارودی (همسر شهید اصغری‌خواه) بر اساس خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین نوشته و انتشارات مرز و بوم آن را روانه بازار نشر کرده است. همچنین کتابی از روایت‌های این سردار از آزادسازی نبل و الزهرا با عنوان «ایرانی‌ها آمدند» به قلم امیرمحمد عباس‌نژاد به زودی از سوی انتشارات خط‌مقدم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب