سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49474
|
08:10 - 1399/09/29
نسخه چاپی

وقتی وزارت ارتباطات بیخیال است؛

لایوهای زننده نوجوانان در اینستاگرام/ راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اولویتی اساسی است

لایوهای زننده نوجوانان در اینستاگرام/ راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اولویتی اساسی است
ریشه اصلی این گونه ماجراها در اینستاگرام به حوزه وزارت ارتباطات برمی گردد انجا که هیچ تلاش و اقدام ریشه ای برای مدیریت فضای مجازی به ویژه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی صورت نمی گیرد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::اینستاگرام بعنوان یک شبکه اجتماعی حدود 10 سال است که به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده و هر کاربری با هر سطح و جایگاهی در جامعه قادر به اشتراک گذاشتن تصاویر وفیلم در بین دنبال کنندگان خود است.

این برنامه با توجه به استقبال زیاد کاربران فضای مجازی و همچنین جذابیت های موجود در این برنامه سود فراوانی را برای سرمایه گذاران آن به همراه داشته اما این برنامه با هدف به اشتراک گذاشتن حالات خاص و لحظات شاد خود برای بهتر دیده شدن در بین دنبال کنندگان شکل گرفت.

بدون تردید گردانندگان و صاحبان این برنامه که فقط چند سرمایه گذار معمولی نیستند، هدفهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور دارند، ولی آیا این اهداف تنها به رشد این برنامه اجتماعی و افزایش سود حاصله از تبلیغات خلاصه می شود؟

اخیر کلیپی در این حوزه به اشتراک درآمده که انتشار آن در شبکه های اجتماعی با بازخوردهای زیادی رو به رو شده است، موضوعی که در آن یک نوجوان 14 ساله در لایو حاشیه ساز با یک بلاگر اینستاگرامی از موضوعاتی پرده برداشت که از واقعیت های اینستاگرام است.

صحبت‌های این نوجوان ۱۴ ساله با یک بلاگر معروف که تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌کند و لایوهای نیمه‌برهنه از خودش می گذارد دو سه روزی است که فضای مجازی را پر کرده است تا جایی که وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد و گفت: «فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهادهایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند. اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است.

لایوهای زننده نوجوانان در اینستاگرام

این در حالی است که فضای رها شده اینستاگرامی و در کل فضای مجازی در کشور ما به این زودی ها سر و سامان پیدا کند.

در چند سال گذشته شاهد برخی ناهنجاری هایی پدید آمده در اینستاگرام نظیر جعل هویت، تهدید و ارعاب، آزار و اذیت و توهین به مقدسات هستیم که با توجه به فعال بودن گزینه گزاش پست در این برنامه آیا پیگیری های لازم بعمل آمده است؟

در این میان رسانه های غربی نیز معترف شدند که همان طور که در سری گزارش های قبل در این باره به آن پرداختیم، با توجه به معضلات پدیدار شده در بین تمامی جوامع توسط این شبکه اجتماعی و فراگیر شدن در سطح جهان، اینستاگرام به یک پایگاه ابله پروری تبدیل شده است.

در واقع ریشه اصلی این گونه ماجراها در اینستاگرام به حوزه وزارت ارتباطات برمی گردد انجا که هیچ تلاش و اقدام ریشه ای برای مدیریت فضای مجازی به ویژه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی صورت نمی گیرد.

یکی از انتقادهای جدی به این وزارتخانه عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات است که یکی از فواید ان مدیریت صحیح در قبال شبکه های اجتماعی به خصوص در این خصوص می باشد.

در حالی که یکی از آخرین توئیت های وزیر جوان ارتباطات بر جوانی کردن دلالت دارد اما جوانی کردن با این وضعیت فضای مجازی، سرنوشتی شبیه این نوجوان و بدتر را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد