سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49136
|
08:19 - 1399/09/13
نسخه چاپی

در کارگروه رسانه ای کرونا و در پاسخ به ایلام بیدار مطرح شد؛

ارائه خدمات به 500 مددجوی ایلامی آسیب دیده از کرونا

ارائه خدمات به 500 مددجوی ایلامی آسیب دیده از کرونا
مدیر کل بهزیستی ایلام در کارگروه رسانه ای کرونا در پاسخ به سوال ایلام بیدار خدمات و تسهیلات ارائه شده به مددجویان آسیب دیده از کرونا را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار، این روزها همچنان در سراسر دنیا و به تبع آن در کشور و استان ایلام درگیر ویروس کرونا است.

موضوعی که به گفته مسئولان و وزارت بهداشت کماکان باید تا دو سال آینده و تا تولید واکسن برای این بیماری، محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی باید ادامه داشته باشد.

آنچه در این میان قابل بررسی است بدون شک ادامه این محدودیت ها و رعایت پروتکل ها، نیازمند حمایت های همه جانبه دولت از مشاغل است که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند.

با اعمال محدودیت های جدید مشاغل غیر ضرور از جمله مشاغل گروه های 2،3و 4 اما هستند مشاغلی که در جرگه این گروه ها قرار نگرفته اند و دچار آسیب و زیان شده اند.

یکی از این گروه ها مشاغل مددجویان آسیب دیده از ویروس کرونا است به طوری که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرند.

در همین رابطه مدیر کل بهزیستی استان ایلام به عنوان مهمان ویژه کارگروه رسانه ای کرونا در استان به سوالات خبرنگاران در حوزه تخصصی پاسخ داد.

ارائه خدمات به 500 مددجوی آسیب دیده از کرونا

"زهرا همتی"، مدیر کل بهزیستی ایلام در کارگروه رسانه ای کرونا و در پاسخ به سوال ایلام بیدار مبنی بر حمایت های صورت گرفته از مددجویان آسیب دیده ناشی از کرونا گفت: مشاغلی که در اثر کرونا آسیب دیدند از جمله مراکز نگهداری از معلولان یا مراکز آموزشی معلولان که از طرف سازمان بهزیستی تلاش شد کمک هایی داشته باشد و یارانه این قشر را پرداخت کند تا با مشکلی مواجه نشوند.

همتی اظهار کرد:حوزه دیگری که بر اثر شیوع کرونا به آنها آسیب جدی وارد شد مهد کودک های ما بودند که تعدادی از مهدهایی که بیمه پرداخت کرده بودند همانند سایر مشاغلی که مورد حمایت دولت قرار گرفته و برای آنها وام و تسهیلات قرار داده بودند برای این قشر نیز تسهیلاتی از طریق سازمان بهزیستی تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام افزود:حدود 500 نفر از واجدین شرایطی که مراکز و مهدهایی که فاقد بیمه بودند و در حوزه مشاغل وابسته به بهزیستی نیز بودند، از این وام  و تسهیلات بهرمند شدند.

وی تصزیح کرد:در حوزه مددجویان نیز یک سری ها که شغل آنها در حوزه کرونا به ویژه زنان خانه داری که از مشاغل خانگی تغذیه می کردند و امورات خانواده را از این راه تامین می کردند دچار آسیب شدند، از طریق سازمان تسهیلاتی  به این افراد ارائه شد که کمتر با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب