سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 49083
|
13:32 - 1399/09/09
نسخه چاپی

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس
ابتلا به نقرس باعث ورم و درد مفاصل شده و ممکن است ورزش، آخرین چیزی باشد که به آن فکر می کنید، اما خیالتان راحت باشد. ورزش برا نقرس مشکلی پیش نمی آورد. در این مقاله ورزش های مناسب برای افراد مبتلا به نقرس آورده شده است.

به گزارشايلام بيدار،  ابتلا به نقرس باعث ورم و درد مفاصل شده و ممکن است ورزش، آخرین چیزی باشد که به آن فکر می کنید، اما خیالتان راحت باشد. ورزش برا نقرس مشکلی پیش نمی آورد. در این مقاله ورزش های مناسب برای افراد مبتلا به نقرس آورده شده است.

ورزش و نقرس

سؤال اصلی این است که اشخاص مبتلا به بیماری نقرس با وجود حساسیت بسیار در مفصل های شان چطور میتوانند به تمرین بپردازند؟ از سوی ديگر چنانچه تمرین های ورزشی تان را انجام ندهید، بیماری نقرس تشدید و باعث پیشرفت آن می شود، در واقع بیماری را در مسیر سراشیبی قرار می دهد. چرا؟

 

زیرا هنگامی که مفاصل تان اسیب می بیند، تمایل کمتری برای ورزش و رفتن به باشگاه دارید و عدم تمرین سبب کاهش انعطاف بدنی، ضعیف شدن مفاصل و عضلات که در نتیجه ی آن ازدست رفتن بافت استخوانی به وسیله ی تشدید علائم نقرس در شخص مبتلا می شود.

 

نقرس بیماری ناتوان کننده دوران میانسالی است. بیشتر بیماران نقرسی مرد هستند( نود درصد) ولی زنان تنها حدود ده درصد از بیماران مبتلا به نقرس را تشکیل میدهند آن هم بعد از یائسگی. شیوع این بیماری در مردان معمولاً بعد از 30 سالگی است.

 

در این بیماری بلورهای کریستالی از نوع منوهیدرات اورات سدیم در مفاصل مختلف بدن به صورت توده هایی به نام« توفوس» رسوب می کنند وسبب التهاب مفاصل می شوند. این گره های توفوسی بیشتر در غضروف ها، تاندون ها، کلیه ها، استخوان ها، زیر جلد و اطراف مفصل ها و در مایع سینوویال مفاصل رسوب می کنند.

 

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس,درمان نقرس با ورزش,تمرین های ورزشی مناسب مبتلایان به نقرس

تمرین های ورزشی مناسب مبتلایان به نقرس

 

تمرین های ورزشی برای درمان مؤثر نقرس شامل چها برنامه اصلی است:

- انجام تمرین هایی که سبب می شود دامنه حرکتی و انعطاف مفاصل بیشتر و حرکت مفصل ها راحت تر شود و مانع از خشک شدن مفصل می شود.

 

یکی از این تمرینات چرخاندن مفصل مچ پا به صورت دورانی تمرین مناسبی برای این کار است.

 

- انجام تمرین هایی برای افزایش و حفظ قدرت عضله ها که به وسیله وزنه زدن و تمرینات افزایش مقاومت میسر می شود.

 

قدرتمند کردن عضله های بدن از آن جهت اهمیت دارد که سبب کم شدن فشار وارد شده بر مفصل های بدن می شود که نتیجه اش کاهش یافتن درد آن هاست.

 

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس,درمان نقرس با ورزش,تمرین های ورزشی مناسب مبتلایان به نقرس

ورزش و نقرس

 

- تمرین های استقامتی و افزایش دهنده ظرفیت قلب و عروق تأثير این تمرینات بهبود عمل کرد قلب و جریان خون است و سبب کاهش وزن و کنترل انرژی بدن می شود.

 

- تمرینات کششی که سبب بیشتر شدن قابلیت انعطاف پذیزی و قدرت ماهیچه ها می شود.

 

از جمله این تمرینات یوگا، پیلاتس، تای چی است.

 

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس,درمان نقرس با ورزش,تمرین های ورزشی مناسب مبتلایان به نقرس

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس

 

ایروبیک آب

ورزش کردن در آب به افرادی که از نقرس رنج می برند کمک می کند. اول از هر چیز، مقاومت طبیعی که آب ایجاد می کند، بدون نیاز به افزایش فشار روی مفاصل سطح تمرینات شما را بالاتر می برد. دوم این که، شناور بودن در آب فشار ناشی از وزن بدن روی مفاصل را کاهش می دهد.

 

بسياري از ورزشگاه ها کلاس های پیاده روی در آب یا تردمیل های آبی را ارائه می دهند. حتی چنانچه ورزشگاه محله شما چنين امکانات و فناوری های جدیدی را ارائه نمی کند، بسياري از ورزشگاه ها و مراکز اجتماعی کلاس های ایروبیک آبی را ارائه می کنند که تمرکز اصلی آن ها روی شنا، ورزشهای آبی تای چی یا یوگا یا راه رفتن ساده در قسمت کم عمق استخر است.

 

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس,درمان نقرس با ورزش,تمرین های ورزشی مناسب مبتلایان به نقرس

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به نقرس

 

تمرین های کگل

تمرین های کگل در واقع گروهی از چندین عضله را بکار میگیرد که مجرای ادرار( لوله مثانه)، واژن و رکتوم را محاصره نموده اند. در صورتی که انقباضات این تمرینات بدرستی انجام شوند، این" خروجی های" بدن بسته میشوند.

 

در زمان انقباض عضلات کف لگن، هیچ علامت خارجی که حاکی از کوشش شخص برای انجام این انقباضات باشد نباید به چشم بیاید. به طورمثال ، شما می توانید این انقباضات را زمانی که در صف خرید در یک فروشگاه موادغذایی ایستاده اید انجام دهید بدون اینکه کسی متوجه شود!

 

در حین انجام این انقباضات نباید پاهایتان را به هم بچسبانید، باسنتان را جمع کنید و یا شکمتان را به طرف خارج فشار دهید. تنها چیزی که باید حس کنید آن است که عضلات کف لگنتان به طرف بالا کشیده شده و قدری در عضلات پائین شکم خود حس کشش کنید.

 

اگر دچار حملات نقرس شدید یا مفاصل تان متورم گردید صرف نظر از این که به دلیل بروز حملات نقرس باشد یا نه، تمرین های ورزشی تان را متوقف کنید و اصلا ورزش نکنید. انجام تمرین های ورزشی در طول حملات گات یا در هنگامی که مفصل تان متورم است، ممکن است وضعیت را به واسطه ی ایجاد درد زیاد یا افزایش طول مدت التهاب، حادتر کند.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد