سرویس: سیاسی
کد خبر: 49026
|
08:16 - 1399/09/06
نسخه چاپی

تخت روانچی:

آمریکایی ها مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند

آمریکایی ها مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: نیروهای آمریکایی با اشغال بخش‌هایی از سوریه، تحت پوشش مبارزه با تروریسم، از برخی گروه های تروریستی حمایت کرده و مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند.

به گزارشايلام بيدار، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک گفت که برخی کشورها با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه، ممانعت از تلاش های بین‌المللی برای بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری و نیز کارشکنی در فرآیند سیاسی، درصدد طولانی‌تر کردن بحران سوریه و تحمیل ارائه خود بر مردم آن هستند و این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی بوده و محکوم به شکست است.

تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نشست روز چهارشنبه (پنجم آذر) شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت: در حالی که مردم سوریه شدیداً تحت فشارهای ناشی از درگیری و گسترش کرونا در این کشور قرار دارند، اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث افزایش رنج سوری‌ها می‌شود و ما آن را قویاً محکوم می‌کنیم.

وی ضمن استقبال از تلاش های جاری، از جمله اقدامات سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه و نیز اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به حل سیاسی بحران سوریه، گفت: به موازات این روند باید حمایت های لازم از بازسازی سوریه و نیز بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری نیز به عمل آید.

تخت روانچی همچنین بر لزوم احترام کامل به حاکمیت سوریه تأکید کرد و خواستار خروج همه نیروهای خارجی که بدون مجوز رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، شد.

وی در این زمینه اظهار داشت: نیروهای آمریکایی با اشغال بخش‌هایی از سوریه، تحت پوشش مبارزه با تروریسم، از برخی گروه های تروریستی نظیر جبهه النصره (تحریر الشام) حمایت می کنند و مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند.

به گزارش فارس، وی ضمن محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به سوریه و غیرقانونی خواندن اشغال جولان سوریه توسط این رژیم، سفر تحریک‌آمیز اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی سوریه را اقدامی در جهت مشروعیت بخشیدن به انضمام آن به اسرائیل برشمرد و تأکید کرد: جولان بخشی از سوریه بوده و خواهد بود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر لزوم مبارزه مستمر با تروریست ها در سوریه تا از بین بردن ریشه تهدید آنها، گفت: باید با هرگونه تلاش های تجزیه‌طلبانه در این کشور نیز مخالفت شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب