سرویس: سیاسی
کد خبر: 48985
|
09:03 - 1399/09/04
نسخه چاپی

مسئول یمنی:

تجاوز به خاک یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد داشت

تجاوز به خاک یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد داشت
معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که جنگ با عربستان سعودی همچنان ادامه دارد و تا زمانی که تجاوز به خاک یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارشايلام بيدار، «نصر الدین عامر» معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن (صنعاء)، شایعات درباره مذاکرات محرمانه صنعاء با عربستان سعودی را تکذیب کرد.

عامر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «از زمان آغاز تجاوز [سعودی]، تماس مستمری از طریق میانجی‌ها وجود داشته است... ولی به این میزان که در رسانه‌های ریاض از آن سخن گفته می‌شود، نرسیده است».

وی درباره طرح فرستاده سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن موسوم به «اعلامیه مشترک» خاطر نشان کرد: «ما درباره این طرح شروطی نداریم، ولی برای راهکار فراگیر و برون‌رفت از جنگ، پیشنهادات، راهکارها و دیدگاه‌هایی داریم».

این مسئول یمنی درباره از سرگیری حملات نیروهای یمنی به عمق عربستان سعودی تصریح کرد: «جنگ همچنان ادامه دارد. هیچ آتش‌بس یا توافقی در این نوع وجود ندارد که جنگ متوقف شود».

عامر ادامه داد: «از مدتها پیش، مهدی المشاط رئیس شورای سیاسی عالی یمن طرحی برای توقف موشکها و پهپادها به سعودی مطرح کرد، ولی ریاض این طرح را تکمیل نکرد».

وی تأکید کرد: «آنچه تعیین می‌کند که چه زمانی متوقف کنیم یا چه زمانی بمباران کنیم، تداوم این تجاوز و همچنین محاسبات نظامی، راهبردی و تاکتیکی است».

این مسئول یمنی در پایان تصریح کرد، گلوله‌باران مجدد عمق عربستان، در چارچوب عملیات تاکتیکی و جنگی است که در گرو محاسبات طرف‌های زیادی قرار دارد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شد با موشک هدایت‌پذیر قدس ۲ ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

وی تأکید کرد، این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان سعودی که هنوز اعلام نشده است، به خدمت گرفته شدند.

سریع بار دیگر خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان سعودی گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا جزء بانک اهداف صنعاء هستند.

برخی منابع در  شرکت نفتی آرامکو  تایید کردند که تأسیسات این کشور در جده هدف قرار گرفته اما مدعی شدند که این عملیات موفقیت‌آمیز نبوده است. مقامات رسمی سعودی نیز هنوز واکنشی به این حمله موشکی نشان نداده‌اند و تنها برخی منابع سعودی ادعا می‌کنند که در این حمله موشکی، خسارتی وارد نشده و کسی کشته یا زخمی نشده است.

در جریان حمله گسترده پهپادی ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ نیز، سعودی‌ها در ابتدا تلاش کردند ماجرا با بی اهمیت جلوه دهند، اما ابعاد حمله به قدری وسیع بود که در ادامه بدان اعتراف کردند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب