سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48984
|
00:56 - 1399/09/04
نسخه چاپی

نخبه قرآنی درگفتگو با ایلام بیدار؛

20سالگی حافظ کل قرآن شدم/آرزویم دیدار با مقام معظم رهبری است

20سالگی حافظ کل قرآن شدم/آرزویم دیدار با مقام معظم رهبری است
نخبه قرانی توانسته است با عزم واراده خود موفق به حفظ قران شود وتوانسته است در این مدت بیش از60مقام کسب نماید.

به گزارشايلام بيدار،هفته  بسیج  یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگانی است که بسیجی وار در عرصه‌های دفاع از نظام اسلامی پای کار بوده و در دوران دفاع مقدس نقش عظیمی را ایفا کرده‌اند.

بسیجیان پس از دوران دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بوده و در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فنآوری نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده‌اند.

یکی از این عرصه ها که بسیجیان زیادی بعد از دوران دفاع مقدس به آن ورود کردند عرصه قرانی است،عرصه ای که انسان با ورود به آن به معبود خویش نزدیک می شود و توفیق درک مفاهیم ومبانی قرآن را کسب می نماید.

در این راستا خبرنگار ما به سراغ خانواده مریم شفیعی روشندل ایوانی رفته تا دراین زمینه به گفتگو ببپردازد.

لطفا خودتان را معرفی نمایید.

مریم شفیعی هستم متولد سال 1369درشهرستان ایوان در یک خانواده متوط از لحاظ مالی بدنیا امده ام دارای یک خواهر هستم که علاقه خاصی به وی دارم و ایشان نیز در زمینه حفظ قرآن فعالیت دارند.

چگونه با قرآن آشنا شدید.

از همان دوره پیش دبستانی با قرآن و نحوه حفظ کردن قرآن آشنا شدم، با پشتکار و اراده و کمک خانواده به حفظ کردن قرآن با نوار پرداختم  و توانستم در سن 20سالگی به حفظ کلام خداوند دست پیدا نمایم.

از رتبه ها و مقام هایی که کسب کردید، بگوئید؟
از زمانی که قرآن را حفظ کردم، بیش از 60 مقام استانی و شهرستانی و دو مقام بین المللی، به دست آوردم، مهمترین مقامهای کشوری، رتبه اول مسابقات اوقاف در شهرستان اراک در سال 97 و رتبه دوم مسابقات اوقاف در ارومیه در سال 96 و در مسابقات بین المللی در سال 97 رتبه سوم در کشور اردن و در بین 30 کشور مسلمان و سال 98 در بین 26 کشور مسلمان رتبه نخست را کسب کردم.


آیه ای از قرآن که با خود زیاد زمزمه می کنید؟
آیه ای که زیاد با خود تکرار می کنم الا بذکر الله تطمئن القلوب است چون باعث آرامش فوق العاده ای در من می شود، آرامشی از جنس خدا که تمام وجودت را فرا می گیرد.


توصیه ی قرآنی شما برای کسانی که با قرآن مهجور هستند؟
همیشه و در همه حال قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، هر کس با قرآن بیشتر انس بگیرد، بیشتر به خدا نزدیک است، وقتی قرآن می خوانیم آرامش خاصی داریم، امام صادق(ع) می فرمایند؛ هر کس قرآن بخواند در حالی که جوان مومن باشد قرآن با گوشت و خونش آمیخته می شود.


بهترین خاطره ای که در زمان تلاوت آیات وحی داشتید را بیان بفرمائید؟
بهترین خاطره ام مربوط به زمانی است که حفظ تمام قرآن را تمام کرده بودم و یک ماه بعد به زیارت خانه خدا مشرف شدم، زیارت من همزمان شده بود با میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، به همین مناسبت در مدینه، جشنی برگزار شده بود و یکی از مجریان برنامه مرا به همه زائران معرفی کرد که ایشان حافظ کل قرآن است و اینکه هر سوالی داشتند، از من بپرسند و من به خاطر اینکه درگیر کارهای سفر بودم، خیلی نگران و استرس داشتم مبادا نتوانم آیه ای را از حفظ بخوانم و یا نتوانم به سوالات حاضران جواب دهم، در همان لحظه به خداوند توکل کردم و از حضرت زهرا(س) توسل جستم، به حول و قوه خداوند بزرگ به همه سولات زائران که از کشورهای مختلف بودند با اطمینان خاطر جواب دادم.


چه مشکلاتی در راه حفظ کردن قرآن بر سر راهتان وجود داشت؟
اوائل حفظ کردن قرآن پیدا کردن نوارهای کاست برایم خیلی سخت بود، تلاش مادرم برای پیدا کردن نوار کاست برایم بی اندازه بود، ایشان با کمک سازمان تبلیغات، این مشکل را حل کردند.


آیا در حال حاضر به آموزش حفظ قرآن می پردازید؟
برای روشندلان عزیز به صورت تلفنی آموزش می دهم


پیامتان برای کسانی که همانند خودتان روشندل هستند؟
معلولیت محدودیت نیست، می توانند به سمت قرآن بروند و با تلاش و پشتکار در زندگی مطمئنا و با توکل به خداوند مهربان به اهداف خود برسند.


 یک توصیه قرآنی و سخن پایانی....
قرآن را در زندگی سرمشق خود قرار دهند، از خدای بزرگ تشکر می کنم که توفیق حفظ قرآن را به من عطا فرمود، از مادر عزیزم که موفقیت امروزم را مدیون تلاشها و زحمات ایشان هستم و همواره یار و یاورم بوده اند و خانواده ام که مرا مورد تشویق قرار دادند و همچنین از معلم دوره پیش دبستانی (آقای نجفی) که این راه را بر من هموار ساختند تشکر می کنم.

انتهای پیام/الف

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب