سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48982
|
08:19 - 1399/09/04
نسخه چاپی

مردمی شدن اقتصاد در حال تحقق است؛

بسیج پیشگام در اشتغال/ اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در ایلام

بسیج پیشگام در اشتغال/ اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در ایلام
در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام تعداد چهار هزار و ۱۹۴ طرح با اعتبار بیش از 400 میلیارد ریال اجرایی شده است.

گروه اقتصادی ایلام بیدار:: همه ساله از 29 آبان لغایت 5 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

بنا داریم در این هفته به معرفی دستاوردهای بسیج بپردازیم و در سلسله این گزارش ها به تشریح اقدامات انجام گرفته بسیج در بحث محرومیت زدایی و خدمت رسانی و اقتصاد مقاومتی خواهیم پرداخت.

رهبر انقلاب اسلامی دهه ای چهار انقلاب را دهه پیشرفت ،عدالت و محور حرکت بسیج سازندگی،جهاد علمی و خدمت رسانی به مردم معرفی کرده و بسیجیان باید در این چارچوب فعالیت کنند.

تشریح اقدامات اقتصادی و جهادی بسیج در ایلام

"علی ملک زاده"، مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این میزگرد با تشریح اقدامات بسیج سازندگی در استان ایلام گفت: فلسفه بسیج سازندگی و ساختار اصلی آن بر اساس گروه های جهادی است و ما در عرصه های مختلف قرار گرفتیم عرصه های فرهنگی، اقتصادی، پزشکی گروه های جهادی کار می کنند و فعال هستند.

در سطح استان ایلام نزدیک به ۸۰۰ گروه جهادی و همان طوری که مستحضر هستید این گروهای جهادی در دو قالب جغرافیا محور و محله محور تقسیم بندی می شوند که هر پایگاه مقاومت ما یک گروه جهادی دارد و در سطح کلان تر گروه های جهادی از یک روزه تا ده روزه تقسیم بندی می شود و در مناطق محروم و یا کم برخوردار در سطح شهرستان این گروه ها فعالیت های گوناگونی از جمله احداث مسکن مددجویان، احداث چشمه، احداث خانه عالم و در عرصه های آبرسانی احداث قنوات، مخازن آب لایه های کشاورزی فعالیت های گسترده دارند.

بسیج با توجه به اینکه از پشتوانه مردمی و از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است توانسته در همه عرصه ها ورود موفقی نماید.

از زمانی که بسیج تخصصی شد می توان گفت که بسیج در جهت وظایف محوله و ماموریت هایی که برعهده داشت، هوشمند شد بدین معنا در اقشار مختلف که در بسیج وجود دارد هرکدام وظایف خاصی را با توجه به نیازمندی های جامعه بر عهده دارند.

پس از آنکه جهاد سازندگی منحل شد بسیج سازندگی به فرمان امام (ره) تشکیل شد که فلسفه آن بر خدمات رسانی است و نزدیک به دو دهه است که از تاسیس آن می گذارد و تاکنون منشا خدمات زیادی بوده است.

بسیج سازندگی در یک حدی شروع به رشد کردن کرده و هم اکنون به عنوان یک بازوی قدرتمند در سطح جامعه توانسته است با نهادهای مختلف هم گرایی داشته باشد.

بسبج سازندگی درعرصه های مختلف عمرانی همچون تأمین خانه های محرومان ۱۰۴۹باب، ساخت و تعمییر مساجد۳۵۶ باب و تامین جهیزیه در بین بسیجیان توزیع شده است.

اعتبار 580 میلیارد ریالی در حوزه پروژه های عمرانی

این در حالی است که در حوزه آبرسانی و احداث کانال ورود کرده و توفیقات خوبی را کسب کرده است. یکی از مشکلات موجود مهاجرت روستاییان به شهرها بود که بسیج سازندگی استان به این موضوع ورود کرده که نمونه آن را می توان به روستای ملک آباد ملکشاهی اشاره کرد.

در این زمینه توانستیم نزدیک به ۱۳۰ هکتار از زمین های این منطقه به صورت قطره ای آبیاری کنیم که نتیجه آن جلوگیری از مهاجرت بود.

در حوزه پروژه های عمرانی پنج هزار و 600 پروژه با اعتیاری بالغ بر۵۸میلیاردتومان درسطح استان اجرایی شده است. در حوزه تهیه وتوزیع سبد معیشتی به تعداد۷۰هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در بین قشرهای آسیب پذیر توزیع شد. همچنین ۲۰ کارگاه در راستای تولید ماسک درسطح استان دایر شد که تاکنون پنج میلیون ماسک تولید و در سطح جامعه توزیع شده است.

اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در استان ایلام

در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی تعداد چهار هزار و ۱۹۴ طرح  با اعتبار بیش از 400 میلیارد ریال مربوط به از قبیل مرغ، شتر مرغ، بلدرچین، ماهی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی ،مشاغل خانگی و... اجرایی شده که  بالغ بر ۱۲ هزار نفر مشغول به کار شدند.

یکی از اهداف بسیج سازندگی حذف واسطه ها و ایجاد درآمد و ثبات اقتصادی برای اقشار محروم است که در قالب وام و تسهیلات برای صنوف و آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است. علاوه بر طرح های اقتصاد مقاومتی تعداد ۸۶۰  واحد تبدیلی در سطح استان دایر و فعال شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب