سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48946
|
17:06 - 1399/09/02
نسخه چاپی

سلیمانی دشتکی؛

مصوبات حمایتی آسیب‌دیدگان کرونا و اقشار ضعیف جامعه تمدید شد

مصوبات حمایتی آسیب‌دیدگان کرونا و اقشار ضعیف جامعه تمدید شد
استاندار ایلام گفت: مصوبات اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و اقشار ضعیف جامعه دوباره تمدید شد.

به گزارشايلام بيدار "قاسم سلیمانی‌دشتکی"، استاندار ایلام در گفت و گوی خبری گفت: برای حمایت از اقشار ضعیف و کسبه خسارت دیده از کرونا مصوباتی نظیر امهال بدهی‌های بانکی، مالیات بر ارزش افزوده و بدهی‌های تامین اجتماعی، بدون اثر بودن چک تا مدت معین و کمک به هزینه‌های جاری فروشگاه‌ها دوباره تمدید شد.

وی اظهار داشت: دولت برای حمایت از اقشار ضعیف و کسبه آسیب‌دیده از کرونا علاوه بر تمدید مصوبات حمایتی کرونا، مبلغ ۱۰ میلیون ریال وام بدون بهره به ۱۰ هزار نفر از سرپرستان خانوارهایی که فاقد حقوق ثابت هستند، اعطا می‌کند.

وی افزود: دولت همچنین مصوب کرد به مدت چهار ماه به افرادی که فاقد حقوق ثابت هستند کمک هزینه یک میلیون ریالی را به صورت ماهانه پرداخت کند.

استاندار ایلام از افزایش سه برابری نمونه‌گیری برای تسریع در شناسایی مبتلایان کرونا خبر داد و گفت: این افزایش سه برابری مربوط به همه کشور است بنابراین میزان تست کرونا در مقایسه با گذشته در استان بیشتر شده است و به تناسب آن آمار مبتلایان استانی نیز افزایش می‌یابد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: مزایای افزایش نمونه‌گیری کرونا در استان تسریع در شناسایی افرادی است که از بیماری خود اطلاع ندارند که این افراد نیز بلافاصله پس از شناسایی، قرنطینه و در نهایت درمان می‌شوند. 

وی با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی ناشی از کرونا در استان، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان ۲۱ هزار ۳۰۰ نفر مبتلا و ۵۴۵ نفر نیز جان خود را دست داده‌اند.

وی با تسلیت به خانواده فوتی‌های  کرونا در استان، افزود: همچنان در غم از دست دادن این عزیزان همه عزادار هستیم و از مردم استان خواستاریم که برای حفظ سلامتی خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مردم به خاطر حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلای دیگران به کرونا، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که اعمال دقیق محدودیت‌های جدید کرونا با همکاری  مردم نتیجه بخش است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد