سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48935
|
08:17 - 1399/09/02
نسخه چاپی

جهادی که تمامی ندارد؛

تشریح خدمات بسیج در مقابله با کرونا + تصاویر

تشریح خدمات بسیج در مقابله با کرونا + تصاویر
یکی از کارکردهای مهم بسیج که در جامعه خودنمایی می کند اقدامات و خدمات ارزنده این شجره طیبه در بحث مقابله کرونا است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::در هفته مبارک بسیج قرار داریم، هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست. امروزه ارزش بسیج برای همه جهانیان هم ثابت شده است.

کارکرد بسیج بعنوان یکی از پدیده های مؤثر در حوزه های مختلف باعث شده تا ثمرات آن را در بخش های مختلف جامعه شاهد باشیم.

بسیج با ورود مناسب خود در مباحثی همچون سازندگی، محرومیت زدایی، گروه های جهادی، اقتصاد مقاومتی و توانسته به خوبی ورود کند.

جدا از موارد بالا انچه امروز بعنوان یکی از کارکردهای مهم بسیج که در جامعه خودنمایی می کند اقدامات و خدمات ارزنده این شجره طیبه در بحث کرونا است.

بسیج با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و داشته های خود توانسته در موضوع کرونا خوش بدرخشد، این در حالی است که خدمات بسج از ابتدای کرونا تاکنون در سطح استان ایلام ادامه داشته و دارد.

حضور ۱۳۰ تیم بسیج جامعه پزشکی ایلام در عملیات گندزدایی معابر

"علی مریدی"، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در این خصوص گفت: بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز اقدام های پیشگیرانه متعددی را از زمان شیوع کرونا در استان ایلام انجام داده و این روند همچنان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: اقدامات این سازمان به علت شیوع کرونا بیشتر حول محور گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی و خیابان‌های شهری و روستایی در نقاط مختلف استان بود و یک هزار و ۲۰۰ بطری مواد گندزدا و ضدعفونی در طرح شهید دکتر رهنمون در ۳۲ روستا برای مبارزه با کرونا مصرف شده است.

مریدی افزود: در راستای مبارزه با کرونا بسیج جامعه پزشکی مرکز استان و کانون‌های تابعه در چندین نوبت اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، خیابان‌ها، ادارات و اماکن پرتردد شهرستان‌های ایلام، آبدانان، ایوان، ملکشاهی، دره‌شهر، مهران و بدره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ضدعفونی نقاط شهری و روستایی، بیمارستان شهید مصطفی محل پذیرش و نگهداری بیماران کرونایی نیز گندزدایی شده است، اظهار داشت: مواد گندزدا و ضدعفونی کننده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تهیه و تامین می‌شود و در اختیار کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان در شهرستان‌های تابعه قرار می‌گیرد.

ارائه اموزش و اطلاع رسانی به 32 هزار ایلامی

مریدی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان ایلام تاکنون ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم توسط نیروهای بسیج جامعه پزشکی ایلام تحت آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص این ویروس قرار گرفتند و همچنین تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ عدد اقلام آموزشی نیز بین مخاطبان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ تیم متشکل از ۶۵۰ نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در عملیات‌های گندزدایی و ضدعفونی مشارکت دارند، اضافه کرد: در کنار گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی شهری و روستایی ۱۰ هزار دستکش لاتکس بین مردم و ۳۰ دست لباس حفاظتی ویژه بیماران کرونایی میان کارکنان بیمارستان شهیدمصطفی در بخش ویژه بیماران توزیع شد

وی افزود: در کنار اقدام‌های بهداشتی و پیشگیرانه یکی دیگر از برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان ایلام تهیه ۷۳ بسته اقلام حمایتی خوراکی با مشارکت اعضای بسیج جامعه پزشکی برای توزیع در بین کادر درمانی مستقر در بیمارستان‌های شهید مصطفی و بخش پیش کرونای امام خمینی(ره) است.

مریدی گفت: هم اکنون ۲۵۰ بسته حمایتی دیگر به ارزش ۳۵۰ هزار تومان و به همراه یک لوح قدردانی در حال آماده سازی است که طی روزهای آینده بین دیگر نیروهای باقیمانده بیمارستان شهیدمصطفی و بخش پیش کرونایی امام خمینی(ره) توزیع خواهد شد.

طرح تکمیلی بسیج برای مقابله با کرونا با نام قاسم سلیمانی

طرحی که بسیج جامعه پزشکی در راستای کنترل بیماری کرونا دارد، طرح جدیدی است که طرح سپهبد "قاسم سلیمانی" نامگذاری شده است. این طرح، طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا است و این طرح عمدا شامل رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کرونایی قبل و بعد از بیمارستان است یعنی ما به بیمارستان ورود نمی کنیم.

گروه های جهادی ما به صورت محله محور و با محوریت گروه های پزشک محور در سطح تمام محلات این کار را انجام خواهند داد، در اجرای این طرح کسانی که با سامانه ۴۰۳۰ تماس می گیرند و شرح وضعیت خود را اعلام می کنند، کسانی که تست می دهند و کرونای آنها مثبت اعلام می شود و کسانی که در ارتباط با خانواده این بیماران به نوعی ارتباط داشته اند مورد پیگیری قرار می گیرند.

گروه های پرریسک ما مثل بیماران زمینه ای، افراد بالای 60 و 50 سال باید شناسایی و در چترهای حمایتی این گروه ۱۵ نفره پزشک محور قرار بگیرند تا بتوانیم به این بیماران در قرنطینه خانگی خدمات ارائه بدهیم و نیاز نباشد که از منزل خارج شود، چون که در صورت خروج از منزل به طور میانگین با ۶/۴ نفر می تواند در ارتباط باشد و عمدا ۳۰ درصد این افرادی که دچار بیماری کرونا می شوند از همین طریق مبتلا می شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب