سرویس: سیاسی
کد خبر: 48899
|
07:20 - 1399/09/01
نسخه چاپی

اعتراضات تخریب خانه بانوی بندرعباسی به پارلمان رسید

اعتراضات تخریب خانه بانوی بندرعباسی به پارلمان رسید
به دنبال پخش کلیپی از تخریب خانه خانی در بندرعباس، نمایندگان مجلس نسبت به آن واکنش نشان داده و بر این باورند که در این زمینه خلأ و اشکال قانونی داریم که باید رفع شود.

به گزارشايلام بيدار، همه چیز از یک کلیپ شروع شد، یک کلیپ چند ثانیه‌ای که روز گذشته در فضای مجازی دست به دست چرخید و حاشیه ساز شد.

این کلیپ تصاویری از تخریب کردن خانه یک خانم سرپرست خانوار در بندرعباس را نشان می‌داد که توسط مأموران شهرداری صورت گرفت.

اما افکار عمومی نسبت به این اقدام سکوت نکرده و اعتراضات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به گوش مسئولان رساندند.

در این میان تعداد زیادی از وکلای ملت نیز نسبت به اقدام مذکور واکنش نشان داده و خبر از ورود جدی مجلس دادند.

به سراغ تعدادی از این نمایندگان مجلس رفتیم و با آنها به گفت‌وگو نشستیم که تعدادی از آنها بر این اعتقادند که در این حوزه خلا و مشکلات قانونی داریم و باید فکری به حال آنها شود.

خلأهای قانونی موارد مشابه تخریب خانه بانوی بندرعباسی را در مجلس بررسی می‌کنیم

ابتدا به سراغ یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس رفتیم تا این موضوع را از منظر اجتماعی بررسی کرده و درباره پیگیری‌هایی که قرار است در کمیسیون متبوعش صورت گیرد سخن بگوید.

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است که در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، نسبت به این موضوع اظهار نظر کرده و معتقد است مشابه این موارد هم قبلا اتفاق افتاده است لذا باید فکری به حال آن کرد.

البته رحمانی بر این باور است که قانون هم محترم است و باید از جانب مردم رعایت شود، او می‌گوید: اینگونه برداشت نشود که اگر خلاء قانونی هم در این زمینه وجود دارد و کسی کاری کرد هم ایرادی ندارد، در اعمال قانون، هم قانون محترم است و هم باید اخلاق و موازین اخلاقی هم رعایت شود.

این نماینده مجلس در عین حال اعلام می‌کند که حتما باید در کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع مطرح شده و موارد لازم بررسی شود؛ ما این مسئله را در مجلس مطرح خواهیم کرد و چنانچه به این نتیجه رسیدند که خلأ کجاست باید آن شناسایی شده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

تخریب خانه خانم بندرعباسی را تا رسیدن به نتایج قطعی رها نمی‌کنیم

نماینده بندرعباس دیگر نماینده‌ مجلس است که در گفت‌وگو با فارس از پیگیری‌های خود از حادثه پیش‌آمده در حوزه انتخابیه‌اش خبر می‌دهد و می‌گوید این خانواده که این برخورد زشت با آنها صورت گرفته هم از اقشار ضعیف جامعه بوده و هم دارای فرزند معلول هستند بنابراین شرایط را از طریق کمیته امداد و بهزیستی دنبال کرده‌ایم.

منصور آرامی تاسف خود را از حادثه پیش آمده ابراز و عنوان می‌کند که رفتار شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در برخورد و تخریب این خانواده را به شدت محکوم می‌کنم. در هیچ کجای قانون نیامده که خانه را روی سر اعضای آن خانواده خراب کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تاکید دارد: ما (نمایندگان شهر بندرعباس در مجلس) این قضیه را تا رسیدن به نتایج نهایی که برخورد قاطع با مسببان این ماجرا و تهیه مسکن برای این خانواده است، رها نمی‌کنیم.

هیچکس حق مخدوش کردن کرامت انسانی را ندارد

البته به سراغ رئیس فراکسیون زنان مجلس هم رفتیم و با او نیز در این باره به گفت‌وگونشستیم.

فاطمه قاسم‌پور ریشه این اتفاق را یک توسعه یافتگی نامتوازنی می‌داند که هزینه آن را نباید افراد کمتر برخوردار بدهند.

او البته ابراز تاسف می‌کند که شاهدیم هزینه این توسعه یافتگی نامتوازن را یک زن سرپرست خانواری که آلونکی برای خود دارد، می‌دهد و کرامت او زیر سوال برود و اینگونه با او برخورد شود.

قاسم‌پور بر این باور است که در اجرای قانون ولو اینکه حتی قانونا هم مامور شهرداری مُحق بوده که بحث را پیگیری کند، هیچ کسی اجازه ندارد که کرامت انسان‌ها را مخدوش کند و این کاری که ما می‌بینیم نوعا در این فضاها کرامت انسان‌ها مخدوش شده زن و مرد هم نمی‌شناسد.

رئیس فراکسیون زنان همچنین اعلام می‌کند که حتما در مجلس به همراه همکارانم پیگیری می‌کنیم که این اصلاحات هم در سطح کلان و هم در سطح اصلاح قانونی در این موارد خاص، ‌اتفاق بیفتد.

احتمال دارد شهردار بندرعباس به دلیل فشار افکار عمومی استعفاء دهد

اما سمیه رفیعی که رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس است خبر از پیگیری‌های خود با سفر به بندرعباس و البته استعفای شهردار بندرعباس می‌دهد.

او در این باره می‌گوید که به دلیل فشار افکار عمومی احتمال دارد که شهردار بندرعباس تا ساعاتی دیگر استعفا می‌دهد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد