سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 48870
|
08:49 - 1399/08/27
نسخه چاپی

طرز تهیه رانی پرتقال

طرز تهیه رانی پرتقال
اگر به رانی علاقه دارید، شما به راحتی می توانید آن ها را در منزل تهیه کنید و با اطمینان خاطر میل کنید.

به گزارشايلام بيدار، بسیاری از افراد از مشکلات معده رنج می برند، که نمی توانند میوه ها را به صورت خام و تازه بخورند. باید حتما به صورت کمپوت و پخته میل کنند. اما مصرف کمپوت ها و آبمیوه های صنعتی به دلیل وجود مواد نگهدارنده باعث تشدید درد معده می شود. ما در این مطلب سعی داریم شما را با تهیه ی رانی پرتقال آشنا کنیم.

 

رانی پرتقال:

مواد لازم برای تهیه ی رانی پرتقال :

 شکربه مقدار لازم 
 آب پرتقال2 لیوان 
 گل پرتقال 2 عدد پرتقال
 آب1 لیوان 

 

شکر بسته به میزان ترشی پرتقال ها و سلیقه ی شما

 

طرز تهیه رانی پرتقال :

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه کافی است پرتقال ها را پوست بگیرید و گل های آن را جدا کنید خرد کنید (پوسته های نازک داخل آن را هم جدا کنید). سپس داخل قابلمه ای مقداری شکر که به نسبت شیرینی و ترشی پرتقال ها متفاوت است.بریزید مقدار کمی آب بریزید و روی شعله قرار بدهید زمانی که شکرها حل شدند زیر شعله را کم کنید. آب پرتقال را به آن اضافه کنید و در پایان گل های پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید حدود 5 دقیقه همه ی مواد بجوشند. سپس شعله را خاموش کنید.

 

اجازه بدهید کمی خنک شود. پس از آن، رانی را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا حدی که گل های پرتقال ریز شوند اما کاملا له و نشوند. آن را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا خوب خنک شود. و بعد نوش جان کنید.

 

این رانی را می توانید داخل یخچال چند روز نگهداری کنید اما بهتر است آن را کم تهیه کنید و تازه تازه میل کنید.

 

 

رانی پرتقال,طرز تهیه رانی پرتقال

نحوه ی درست کردن رانی پرتقال خانگی

 

نکات تهیه شربت پرتقال

• رنگ شربت پرتقال، برای زیباتر شدن شربت پرتقال می توانید از رنگ خوراکی نارنجی استفاده کنید یا مقداری اسانس پرتقال داخل شربت بریزید. در مراحل پایانی تهیه شربت پرتقال 5 دقیقه قبل از اینکه شربت را از روی حرارت بردارید باید رنگ یا اسانس پرتقال را اضافه کنید و شربت را خوب هم بزنید.

 

• اگر می خواهید گل های پرتقال خوش رنگ و تازه باشد آن را داخل شربت نجوشانید و پس از جوشاندن مواد و خنک شدن گوشت های پرتقال را با شربت آن داخل مخلوط کن خرد کنید.

 

ماندگاری آب پرتقال

ماندگاری آب پرتقال های فرآوری شده می تواند به حدود یک هفته هم برسد اما آب پرتقال هایی که در خانه درست می کنید بسته به نوع نگهداری از آن می تواند 3 الی 4 روز قابل مصرف باشد و دارای کیفیت مطلوب باشد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب