سرویس: سیاسی
کد خبر: 48795
|
07:18 - 1399/08/25
نسخه چاپی

ترور نافرجام نخست‌وزیر ارمنستان

ترور نافرجام نخست‌وزیر ارمنستان
رئیس سابق اطلاعات ارمنستان به اتهام تلاش برای کودتا و ترور نخست‌وزیر این کشور به همراه تعدادی بازداشت شد.

به گزارشايلام بيدار، سرویس اطلاعات ارمنستان اعلام کرد که طرح ترور «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر این کشور کشف و خنثی شده است.

خبرگزاری «ارمن پرس» شنبه گزارش داد که «آرتور وانتسیان» رئیس سابق سرویس امنیت ملی ارمنستان به اتهام توطئه و برنامه‌ریزی برای ترور پاشینیان و کودتا علیه او بازداشت شده است.

وانتسیان هم‌اکنون رئیس حزب وطن ارمنستان، از احزاب مخالف نخست‌وزیری نیکولپاشینیان است و متهم به حمل و انتقال غیرقانونی سلاح و مهمات و بمب شده است.


وانتسیان (سمت راست) و پاشینیان

 

وکلای رئیس سابق سرویس امنیت ملی ارمنستان گفته‌اند که سرویس امنیت ملی (اطلاعات) او را به همراه تنی چند از دوستانش بازداشت و حبس کرده است.

به دنبال توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر توقف جنگ در قره باغ کوهستانی که سه‌شنبه هفته گذشته با نظارت روسیه به امضای رؤسای سه کشور رسید، اعتراض‌ها به نخست‌وزیر ارمنستان در برخی از شهرهای این کشور از جمله ایروان، پایتخت شکل گرفت.

پاشینیان بعد از امضای این توافق به خیانت و دروغگویی و کشتار نیروهای ارمنی در قره باغ کوهستانی متهم شده است. بر اساس این توافق، ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان (آغ‌دام، لاچین و کلبجر) را به آذربایجان واگذار کرده است و در برابر کریدور لاچینکه ارمنستان را به قره باغ وصل می‌کند، موظف شده کریدوری جهت حمل و نقل بین خاک اصلی اذربایجان با جمهوری نخجوان ایجاد کند.

نخست وزیر ارمنستان در دفاع از توافق یاد شده گفته است که اگر این توافق را امضا نمی‌کرد، استپاناکرت (خان کندی)، مرکز قره باغ سقوط می‌کرد و بیش از ۲۵ هزار نظامی ارمنی در این شهر به محاصره در می‌آمدند.

طی این مدت شهر ایروان شاهد تظاهرات علیه پاشینیان بود و احزاب مخالف برای برکناری او در مجلس لایحه‌ای را آماده کردند که به دلیل حد نصاب رسیدن جلسه استیضاح او تشکیل نشد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد