سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48788
|
20:08 - 1399/08/24
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام :

طب سنتی در درمان مبتلایان کرونا مغفول مانده است/تا مردم نخواهند وضعیت کرونا بهبود پیدا نخواهد کرد

طب سنتی در درمان مبتلایان کرونا مغفول مانده است/تا مردم نخواهند وضعیت کرونا بهبود پیدا نخواهد کرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه جایگاه طب سنتی برای درمان بیماران کرونا مغفول مانده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی می تواند یک مرکز درمانی را زیر نظر متخصصان به صورت پایلوت برای درمان و تحقیق با طب سنتی اختصاص دهد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: بهتر اینکه در کنار داروهای شیمیایی مرسوم از طب سنتی و گیاهان دارویی یا دمنوش های مرسوم برای تقویت بنیه بیماران استفاده شود.

 
وی افزود: با توجه به فشار کاری مضاعفی که پرسنل بهداشت و درمان استان به علت شیوع کرونا و تشدید آن در هفته های گذشته متحمل شده اند، افراد متعددی آشنا به طبابت و پرستاری به صورت خودجوش و داوطلبانه آماده همکاری هستند تا  دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف مورد نیاز از این افراد بکارگیری کند.
 
وی در مورد طرح محدودیت فعالیت مشاغل و تعطیلی صنوف هم تاکید کرد: باید این تعطیلی شامل همه مشاغل دسته بندی شده باشد در حالی که مشاهده می شود صنوف هسته مرکزی شهر و پاساژ ها بسته هستند اما مشاغل مشابه آنها در مغازه های شخصی کماکان فعالیت دارند و نیز باید مصوبه ها توسط نیروی انتظامی و دستگاه های ذیربط ضمانت اجرایی محکم داشته باشند.
 
وی یادآور شد: نکته مهم دیگر اینکه بیشتر صاحبان و فعالان صنوف تعطیل شده از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند که به علت محدودیت های اعمال شده با خسران مالی مواجه شده اند و باید از طریق ستاد مبارزه با کرونا و پویش کمک مومنانه این افراد شناسایی و حمایت شوند.
 
دادستان ایلام هم گفت: استان ایلام برای یک زمان مشخص و زودتر از مصوبه های ستاد ملی کرونا باید به صورت کامل تعطیل و قرنطینه شود.
 
افشار خسروی زاد افزود: وضعیت کنونی استان ایلام بحرانی است بنابراین باید محدودیت های کرونا به صورت قاطع به مرحله اجرا درآید و باتوجه به تکمیل بودن ظرفیت مراکز درمانی، استان باید زودتر از ستاد ملی کرونا اقدام کند.
 
وی در مورد وضعیت کرونا در شهرستان هلیلان نیز هشدار داد که به لحاظ بافت جمعیتی و فرهنگی حاکم بر آن منطقه و نیز بعد مسافت، آمار ابتلا و بستری یا فوت در این شهرستان بالاتر است که باید دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی تر به وضعیت کرونا در منطقه هلیلان ورود کند.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب