سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48780
|
08:48 - 1399/08/24
نسخه چاپی

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست؛

رشد اقتصادی منفی و ادعاهای دولتمردان ؛ وقتی دولت درک درستی از شرایط مردم ندارد

رشد اقتصادی منفی و ادعاهای دولتمردان ؛ وقتی دولت درک درستی از شرایط مردم ندارد
درحالی که گفته می شود رشد اقتصادی کشور در شرایط مناسبی است اما آمارها وواقعیت های زندگی مردم حاکی از چیز دیگری دارندوبه نظر می رسد با آمارهای دولتمردان هم خوانی ندارد.

به گزارشايلام بيدار، برای مدیریت کردن هر جایی باید درک درستی از آن داشت وبه درستی نقاط ضعف و قوت را شناخت تا بتوان با برنامه ریزی دقیق مشکلات احتمالی را حل کرده وبه سمت جلو حرکت کرد.

زمانی می توان به موفقیت دست یافت که حل شدن مشکلات توسط افراد احساس شود وبه قول معروف این کار در عمل ثابت شود نه اینکه فقط شعار کار داده شود.

امروز در حوزه اقتصاد فضایی فراهم شده که عده ای هنوز در شرایط زندگی می کنند که قطعا مربوط به ایران نیست وآمار هایی که از این افراد به دست می آید با آنچه در واقعیت است تفاوت دارد.

اگر در کشور ایران رشد اقتصادی مثبت بوده پس وضعیت زندگی مردم حاکی از چه چیزی دارد وچرا وضعیت زندگی مردم با آمارها هم خوانی ندارد؛ پس قطعا شرایط مردم گویای وضعیت اقتصادی کنونی است ومسئولان فقط باید در بین مردم باشند تا واقعیت ها را ببنید ودرک کنند.

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست

"مراد موری" از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: نمی دانم مسئولان با خود چه فکری می کنند ولی مردم از لحاظ معیشتی در وضعیت خوبی به سر نمی برند.

وی اظهار کرد: شرایط ناپایدار اقتصادی باعث تحمیل هزینه های گزاف برمردم شده تا جایی که مردم مجبور به حذف بخشی از هزینه امورات مهم خود هستند ودر حال حاضر فقط به تامین مواد غذایی فکر می کنند.

موری در ادامه گفت: در این شرایط کرونایی که صنوف تعطیل هستند هم باید با یارانه حمایتی به فکر این عزیزان بود زیرا تعطیلی مغازها نمی تواند هزینه های مغازه داران را جبران کند.

 

دولت درک درستی از شرایط کشور ندارد

"علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مشکلی که در کل دولت آقای روحانی طی هفت سال گذشته قابل مشاهده است این است که ارزیابی دقیق و صحیحی از اقتصاد ایران نداشته و ندارد.

وی اظهار کرد: دولت ادعا می کند شرایط اقتصادی کشور را به خوبی ارزیابی کرده است در حالی که برنامه ریزی ها نتایج برخی تصمیم های غلط دولت در زمینه های حاکی از این نکته دارد که برنامه های دولتمردان هزینه های اضافی برمردم تحمیل کرده است.

فریادی در ادامه گفت: در هفت سال گذشته از عمر دولت با توجه به آمارهای اقتصادی نه‌تنها گرهی از مشکلات اقتصاد ایران باز نشده بلکه مشکلاتی که وجود داشت عمیق‌تر شد و از سوی دیگر، مشکلات جدیدی نیز بر آن افزوده شد.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت ادعا می کند که رشد اقتصادی کشور مثبت است ولی در واقع نزدیک به 30 ماست که در رشد اقتصادی منفی به سرمی بریم و شرایط زندگی مردم وهم نشان از همین نکته دارد.

دولتمردان باید با واقعیت ها در حوزه های مختلف آشنا شوند

فریادی در ادامه گفت : دولت به جای خیال پردازی باید با واقعیت ها روبه روشود وشرایط کشور را به واقعیت زندگی مردم در مناطق مختلف بسنجد وبراساس آن برنامه ریزی کند تا گره اقتصادی بازشود.

وی بیان داشت: گاهی برخی از تصمیم های غلط دولت فقط بار اضافی هزینه ها برمردم تحمیل می کند و به صورت متعدد دیده شده است ولی همچنان این رویکرد غلط دولتمردان اصلاح نشده است.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: رونق تولید ، اقتصاد مقاومتی ، استفاده از استعدادهای کشور و... از جمله مواردی هستند که گره گشای اقتصادی هستند وچشم دوختن به بیگانگان دردی را دوا نمی کند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب