سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48747
|
09:40 - 1399/08/20
نسخه چاپی

خطری که سبک زندگی اسلامی را تهدید می کند؛

سلبریتی ها مروج فرهنگ غربگرایی در ایران؛ از بی حجابی تا ازدواج سفید

سلبریتی ها مروج فرهنگ غربگرایی در ایران؛ از بی حجابی تا ازدواج سفید
برخی از سلبریتی ها در فضای مجازی و رسانه ها تنش آفرینی کرده و رفتارهایی ارائه می دهند که ارتباط آن ها با فرهنگ غرب را مشخص می کند، خطری که سبک زندگی اسلامی را با تهدید مواجه کرده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::مسئله حجاب در میان تمامی ادیان الهی و ملل وجود داشته و هم اکنون نیز می توان شمه هایی  از آنها را حتی در میان کشورهای غربی مشاهده کرد؛ این مهم به گونه ای است که در کشورهای اروپایی چون فرانسه آمار زنان محجبه به شکل قابل ملاحظه ای در حال رشد است و نگرانی هایی از سوی مقامات این کشور به دنبال داشته است، توهین های بی شرمانه اخیر روزنامه شارلی ابدو و حمایت ماکرون رئیس جمهور فرانسه مصداق همین موضوع است.

حال مسئله مهم این است علاوه بر اینکه کشورهای که در حال ترویج بی حجابی هستند و هزینه های زیادی را در این مورد متحمل می شوند، بدحجابی نیز باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است به گونه ای که در انگلیس باعث بالا رفتن آمار آزار و اذیت جنسی زنان در محیط کار شده و معظلات فراوانی برای آنها به همراه داشته است، در همین راستا برای ممانعت و پیشگیری از این معضل اجتماعی ممنوعیت دست دادن با جنس مخالف را اعمال کرده اند.

در میان دیگر دولت های غربی نیز نگرانی هایی از جانب ترویج حجاب در سطح جهان در آنها به وجود آمده است به طوری که اکثر کشورهای غربی ممنوعیت هایی را در مورد رعایت حجاب در کشور خود در سطح مدارس و دانشگاه ها اعمال می کنند که خشم شهروندان خود را برانگیخته اند.

اما در ایران در گذشته ای نه چندان دور سبک زندگی متفاوتی را شاهد بودیم بطوریکه فاصله طبقاتی چندانی میان مردم وجود نداشت و اگر هم وجود داشت محسوس نبود، به همین دلیل دوستی ها، محبت، سادگی و بی آلایشی در بین عموم مردم موج می زد.

همچنین مسئله مهمی که در سبک گذشته ما وجود داشت و در بین تمامی اقوام اعم از کرد، ترک، لر، بلوچ و دیگر اقوام مرسوم بود، مسئله حجاب و عفت مردان و زنان سرزمینمان بود به طوری که این مسئله حتی در گذشته های بسیار دور پیشینیان ما ایرانیان نیز وجود داشته است؛ ولی به دلیلی برخی شرایط و هجمه های فرهنگی و تبلیغات مسمسوم دشمن در فضای مجازی و ماهواره ای مدتی است که از ارزش والای انسانی به عنوان یادگار آن دوران طلایی فاصله افتاده است.

سبک زندگی غربی جایگزین سبک زندگی اسلامی

در همین رابطه موضوع و چالشی که این روزها به وضوح می بینیم اما به سادگی از کنار آن گذر می کنیم بی حجابی و بدحجابی است که به شکل قطره ای و ذره ذره به بدنه جامعه ما تزریق شده به گونه ای که به یک امری عادی تبدیل شده است.

در این زمینه مواردی در سطح جامعه مشاهده می شود که از جمله آنها می توان به پوشش های نامناسبی که هیچ گونه سنخیتی با آداب و سنن های موجود در کشورمان مطابقت ندارد، اشاره کرد.

در همین رابطه معضلی که این چالش شوم را فزونی می بخشد، عدم توجه والدین به این گونه رفتارها است که نه تنها هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نمی دهند بلکه با رد این قضیه که فرزندانشان را به تباهی می کشاند، آن را امری عادی تلقی می کنند.

اما مسئله مهم و چرایی هایی که در اذهان پدیدار می شود این است که چرا کشورهای غربی راهی را که تا انتهایش طی کرده و چیزی جزء پوچی نصیبشان نشده در کشور ما در طی می شود؟ اینکه غربی ها هر چند کم، ولی به مرور زمان دریافته اند که باید به رعایت حجاب و عفاف توجه بیشتری داشته باشند ولی در کشور ما این مهم را نوعی بی فرهنگی توام با عقب افتادگی تلقی می کنند؟

ترویج بی حجابی، از شبکه های ماهواره ای تا فضای مجازی

یکی از عوامل این گونه ناهنجاری ها وجود ماهواره در منازل است که در این زمینه می توان گفت دشمنان قسم خورده ما که توان جنگ رودرو با کشورمان را نداشته و ندارند وارد عرصه جنگ نرم شده و برای مردم کشورمان ادای دایه مهربان تر از مادر را در آورده و خود را به عنوان صدای مردم معرفی می کنند؛ مشوش کردن اذهان عمومی جامعه، تولید و پخش برنامه های مستهجن در شبکه های فارسی زبان، تخریب و ناکارآمد جلوه دادن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدف قرار دادن دین، مذهب، آداب، و سبک اسلامی زندگی از جمله این موارد است.

رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که اسپانسر اصلی این شبکه های معاند هستند با صرف هزینه های سرسام آور سعی دارند زندگی ظاهری غربی را در خواب و غفلت مسئولین و در راس آنها وزارت ارشاد و ارتباطات را وارد جامعه کنند، برای سنجیدن میزان موفقیت آنها نیز کافیست سری به خیابان های شهرمان بزنیم.

فضای مجازی که در گزارش های قبلی به طور مفصل به آن پرداختیم عامل دیگری است که آتش این معضل را شعله ورتر می کند و این روزها به ملجا و پناهگاهی برای شاخ ها و غول های بی حجابی و بدحجابی به خصوص در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبدیل شده است، در داخل کشور نه تنها تلاشی برای برون رفت از این معضلات پدید آمده در اجتماع صورت نمی گیرد بلکه تلاش خود را در راستای اهداف دشمنان کشورمان به کار می گیرند که البته فهمیدن نام و نشان این افراد زیاد سخت به نظر نمی رسد.

حال باید گفت جلوگیری از گسترش بی حجابی و تباه شدن آینده فرزندان این سرزمین نیازمند ایجاد سنگری قوی در برابر این جنگ نرم است، جنگی که به عنوان مثال حتی از یک دختر بازیگر کم تجربه اما پر ادعا به نام "ریحانه پارسا" را برای تبلیغ و ترویج ازدواج سفید بهره برداری می کنند؛ البته خود این بازیگر نیز محصول همین جنگ نرم به راه انداخته دشمن است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد